• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 20 خرداد 1398
کد مطلب : 58171
+
-

سمنانی‌ها موکب خدمات درمانی ویژه اربعین برپا می‌کنند

مدیر کل انتظامی و امنیتی استانداری سمنان گفت: موکب خدمات درمانی برای زائران استان سمنان در اربعین حسینی برپا می‌شود.
به گزارش فارس، «حسن اسلامی‌راد» در جلسه ستاد اربعین حسینی در استان سمنان اظهار کرد: سال گذشته سهمیه اسکان و پذیرایی در نظر گرفته شده از سوی ستاد مرکزی اربعین برای استان سمنان، 20 هزار نفر تعیین شده بود که از این تعداد، خدمت به 10 هزار نفر در نجف، 5 هزار نفر در کربلا و 5 هزار نفر در مرز مهران به استان سمنان واگذار شد. 

وی بیان کرد: سال گذشته برای تحقق این موضوع 8 جلسه استانی، 40‌ جلسه شهرستانی و 38 جلسه هم توسط کمیته زیرمجموعه این ستاد در استان سمنان برگزار شد. مدیر کل انتظامی و امنیتی استانداری سمنان گفت: هزار و 100 خادم از استان سمنان سال قبل به مراسم اربعین حسینی اعزام شدند. 

اسلامی‌راد افزود: بر اساس آمار و برآورد اعلام‌شده در سال گذشته بیش از 35 هزار نفر خدمات به زائران توسط موکب‌های استان سمنان ارائه شد و موکب خدمات درمانی برای زائران استان سمنان در اربعین حسینی برپا خواهد شد. وی بیان کرد: موکب رسانه یکی دیگر از موکب‌های استان سمنان است که بسیار خوب درخشید و عملکرد مطلوبی از خود نشان داد. 

مدیر کل انتظامی و امنیتی استانداری سمنان ادامه داد: عوامل این موکب، استودیویی را در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی در کشور عراق ایجاد خواهند کرد که برنامه‌های آن به‌صورت کشوری و بین‌المللی انتشار خواهد یافت و باید برای تقویت این موکب تلاش کنیم. 

اسلامی‌راد گفت: از خیرات و برکات این موکب‌ها در طول سال در مقاطع مختلف در استان در مباحث ولادت امام رضا(ع)، راهپیمایی‌ها و سیل اخیر در استان گلستان و لرستان که به‌عنوان استان معین تعیین شده بودیم به نحو احسن استفاده شد. 

وی بیان کرد: ساماندهی موکب‌ها در استان باید در دستورکار قرار گیرد، هر چند سال گذشته برای تحقق این موضوع اقدامات مطلوبی صورت گرفت، اما به تقویت بیشتری نیاز دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید