• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 19 خرداد 1398
کد مطلب : 58149
+
-

برداشت گندم از مزارع سیستان و بلوچستان

کشاورزی
برداشت گندم از مزارع سیستان و بلوچستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون برداشت گندم در بیش از ۲۴ هزار هکتار از مزارع که عمدتاً در شهرستان‌های سرباز، دلگان و ایرانشهر بوده به اتمام رسیده و برداشت گندم در شهرستان‌های خاش و منطقه سیستان نیز اخیراً آغاز شده است. 

«علیرضا دهمرده» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: برداشت نخستین خوشه‌های طلایی گندم در سیستان و بلوچستان از فروردین امسال در مزارع شهرستان سرباز آغاز شد. 

وی سطح زیر کشت گندم سال زراعی جاری سیستان و بلوچستان را ۳۲ هزار و ۱۵۰ هکتار عنوان کرد و افزود: ۱۵۰ دستگاه کمباین مهاجر و بومی در خدمت برداشت گندم به کشاورزان استان هستند. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به خرید مازاد بر مصرف کشاورزان گفت: امسال ۱۱ مرکز خرید گندم شامل ۶ مرکز توسط تعاون روستایی و 5 مرکز توسط غله و خدمات بازرگانی در استان راه‌اندازی و تاکنون ۱۵ هزار و ۵۰۰ تن گندم از کشاورزان خریده شده است. 

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده امسال 3هزار تن گندم بذری از کشاورزان سیستان و بلوچستان خریداری می‌شود. 

دهمرده گفت: از ابتدای فصل برداشت 1۳۵۰ تن گندم بذری توسط شرکت خدمات حمایتی سیستان و بلوچستان و یک شرکت تولید‌کننده بذر بخش خصوصی از زارعان استان خریداری شده است. 

وی گفت: گندم بذری با توجه به طبقه بذری ۱۵ تا ۲۰ درصد بالاتر از گندم نان خریداری می‌شود.
 
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در سال زراعی گذشته ۳۰ هزار و ۵۶۷ تن گندم از کشاورزان توسط اداره کل غله و سازمان تعاون روستایی به ارزش ۴۱ میلیارد تومان خریداری شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید