• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 19 خرداد 1398
کد مطلب : 58138
+
-

افزایش ۲۱ درصدی جریمه‌ها در کرمانشاه

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه از افزایش ۲۱ درصدی جریمه رانندگان متخلف در این استان خبر داد. به گزارش مهر، سرهنگ «فضل‌الله شیری» اظهار کرد: بر اساس آمار سال ۹۷ نسبت به ۹۶ حدود ۳۴ درصد در فقره تخلفات و ۲۱ درصد در مبلغ جریمه افزایش عملکرد داشتیم. وی با بیان این‌که خروجی این جریمه‌ها تبدیل به انضباط در عبور و مرور می‌شود، افزود: این جریمه‌ها کاهش تصادفات را در پی دارد که بر اساس آن آمار تصادفات در سال ۹۷ نسبت به ۹۶ کاهش چشمگیری داشت.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه بیان کرد: طی 2 ماه اول سال جاری برای ۴ هزار و ۱۷۰ نفر برگه گواهینامه صادر شده است. وی با تأکید بر لزوم آموزش‌های نوین فرهنگ رانندگی و احترام به قوانین تصریح کرد: ما از این موضوع غافل نشده و از سنین مهدکودک آموزش‌ها را شروع کردیم و در بحث نوآموزان در مهدکودک‌ها و مدارس ابتدایی در سال گذشته به حدود ۲۸۴ هزار و ۷۹۴ نفر آموزش‌های لازم داده شده است.

شیری افزود: در بحث آموزش رانندگان حمل‌و‌نقل نیز 3هزار و 483 نفر آموزش داشتیم و همچنین 5هزار و 281 نفر از کارشناسان در ادارات دولتی، ارگان‌های نظامی و انتظامی آموزش‌های خاص را دریافت کردند. وی ادامه داد: همه موتورسیکلت‌هایی که توقیف می‌شوند حتماً باید ۲ روز در هفته تحت آموزش قرار بگیرند و پس از آن‌که نامه کفایت آموزش را از ما دریافت کردند می‌توانند برای ترخیص موتور اقدام کنند. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه عنوان کرد: طی سال گذشته حدود ۳ هزار و ۸۹۲ نفر از رانندگان موتورسیکلت که موتور آنها توقیف شده بود، آموزش‌های لازم را دریافت کردند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید