• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 19 خرداد 1398
کد مطلب : 58131
+
-

چوب سختگیری‌های بانکی در چرخ ‌ بازارچه جوانرود

استاندار کرمانشاه گفت: محدودیت‌های ایجاد شده برای واردات کالا از بازارچه‌ها به اقتصاد مرزنشینان استان لطمه جدی می‌زند. به گزارش ایسنا «هوشنگ بازوند» در نشست ستاد مدیریت و راهبری مقابله با تحریم استان اظهار کرد: مرزنشینان استان همیشه و در همه حال حافظ مرزهای ایران اسلامی بوده‌اند و ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال برای این عزیزان یک اولویت برای نظام است. وی افزود: متأسفانه تصمیم اخیر بانک مرکزی در زمینه ملزم نمودن افراد به ثبت سفارش کالا و سپردن تعهد ارزی، مشکلات بسیار جدی را برای پیله‌وران فعال در بازارچه‌های مرزی استان به وجود آورده است.

بازوند گفت: این تصمیم سختگیرانه بانک مرزی بدون توجه به شرایط تحریم‌های ظالمانه و وضعیت اقتصادی ساکنان مناطق مرزی صورت گرفته و باعث شده نوعی رکود در بازارچه‌ها به وجود بیاید و چند هزار نفر در خطر بیکاری قرار بگیرند. 
استاندار کرمانشاه با بیان این‌که بازارچه جوانرود طی این سال‌ها از یک رونق فوق‌العاده برخوردار بوده و روزانه صدها مسافر از دیگر استان‌ها برای خرید کالا به آن مراجعه می‌کنند، افزود: سختگیری‌های به وجود آمده برای واردات کالا از بازارچه‌های مرزی استان باعث به خطر افتادن رونق اقتصادی بازارچه‌ جوانرود شده و اگر این وضعیت تداوم یابد، این چند هزار اشتغال ایجاد شده از بین می‌رود.

وی گفت: حضور این حجم گردشگر یک رونق چشمگیر در بخش خدمات این شهر ایجاد کرده و اشتغال زیادی پیرامون آن شکل گرفته است. بازوند با بیان این‌که چرا بازاریان جوانرود به جای مرز شوشمی باید کالاهایشان را از بندر گناوه تأمین کنند، گفت: رونق بازارچه جوانرود باید به هر شکل ممکن حفظ شود و برای رفع محدودیت‌ها با رئیس بانک مرکزی مذاکره می‌کنیم تا این مصوبه اصلاح شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید