• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 11 بهمن 1396
کد مطلب : 5796
+
-

مشاغل عملیاتی آتش‌نشانی سخت و زیان آور شدند

نمایندگان مجلس طرحی را به تصویب رساندند که براساس آن مشاغل عملیاتی آتش‌نشانی مشمول مزایای مشاغل سخت و زیان‌آور شدند. در جلسه علنی روز گذشته مجلس بررسی طرح استفساریه تبصره۲ ماده۷۶ قانون تأمین اجتماعی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت. طبق این استفساریه نمایندگان معتقد بودند شهرداری مکلف به پرداخت ۴درصد مابه‌التفاوت حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور به سازمان تأمین اجتماعی برای مشاغل عملیاتی آتش‌نشانی است.

به گزارش ایسنا، نماینده سازمان تأمین اجتماعی در مخالفت با این استفساریه گفت:‌ درصورت تصویب این استفساریه آتش‌نشانان ۵سال زودتر بازنشسته می‌شوند که این، بار‌مالی زیادی بر تأمین اجتماعی وارد می‌کند و این استفساریه قانونگذاری جدید است. در ادامه علیرضا محجوب، عضو کمیسیون اجتماعی در دفاع از این استفساریه گفت:‌ این طرح قانون جدیدی نیست بلکه تأکید بر قانون موجود است؛ زیرا در قانون تأمین اجتماعی نیز آتش‌نشانی جزو مشاغل سخت درنظر گرفته شده است.

بخشی از متن  این استفساریه به‌این شرح است: «آیا متصدیان مشاغل عملیاتی آتش‌نشانی که بیمه‌شده تأمین اجتماعی و دارای روابط استخدامی غیرمشمول قانون کار با کارفرمایان خود هستند و از نظر شهر، محل، نوع و نحوه انجام کار و همچنین ماهیت سخت و زیان‌آوربودن شغل با مشمولین قانون کار، مشابه و یکسان هستند، کارفرمایان آنها (شهرداری‌ها) به‌منظور تأمین منابع مالی مورد نیاز اجرای این قانون، مشمول مزایای موضوع تبصره2 ماده۷۶ قانون تأمین اجتماعی و اصلاحات بعدی آن می‌گردند یا خیر؟» در پاسخ این استفساریه آمده است:‌ «بله، مشمول کلیه مزایای موضوع تبصره2 ماده۷۶ قانون تأمین اجتماعی و اصلاحات بعدی آن می‌شوند.» در نهایت نمایندگان با ۱۶۶رأی موافق، این استفساریه را به تصویب رساندند.

این خبر را به اشتراک بگذارید