• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 11 بهمن 1396
کد مطلب : 5789
+
-

گفت‌وگوی دولت با نهادهای فرهنگی برای حل مشکل ورود زنان به ورزشگاه‌ها

 

معصومه ابتکار، معاون زنان و امور خانواده رئیس‌جمهور در نشست خبری دیروز خود یکی از مهم‌ترین تحولات حوزه زنان پس از انقلاب اسلامی را مربوط به حوزه آموزش دانست و گفت:‌ زنان در کاهش نرخ بی‌سوادی و آموزش از مردان پیشی گرفته‌اند و وضعیت آموزشی آنان نسبت به قبل از انقلاب مخصوصا در آموزش عالی تفاوت چشمگیری داشته است. به گفته وی، نرخ باسوادی زنان قبل از انقلاب ۳۵درصد بود که هم‌اکنون به ۸۹درصد رسیده است.

 به‌گزارش ایسنا، معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه بیش از ۵۰درصد از ورودی‌های دانشگاه‌ها دختران هستند، افزود:‌ تعداد مراکز آموزش عالی برای دختران نیز افزایش چشمگیری داشته است. وی فراهم‌شدن زمینه گفت‌وگوی بین‌نسلی و گفت‌وگوی ملی خانواده را یکی دیگر از پیشنهادهای مطرح شده به معاونت زنان عنوان کرد و افزود:‌ جلسات و نشست‌های مربوط به گفت‌وگوهای بین‌نسلی تاکنون در 6 یا 7 استان برگزار شده و این معاونت براساس دیدگاه‌های دانشگاهیان این حوزه را پیگیری می‌کند. همچنین چندین نشست در تهران پیرامون گفت‌وگوی بین‌نسلی با مخاطب قرار دادن نسل اول و دوم انقلاب برگزار شده است. ابتکار با تأکید بر نقش مددکاران اورژانس اجتماعی به‌عنوان استراتژی مقابله با خشونت اضافه کرد:‌ دولت دوازدهم به‌طور جدی پیگیر برنامه مقابله با خشونت است. وی در ادامه به تشریح آخرین وضعیت لایحه خشونت علیه زنان پرداخت و گفت:‌ این لایحه آخرین مراحل خود را در قوه قضاییه طی می‌کند. همچنین آموزش‌های حقوقی و مهارت‌های ارتباطی از دیگر استراتژی‌های کاهش خشونت با همکاری آموزش و پرورش است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور، اورژانس اجتماعی را از دیگر ابزار مؤثر در بروز خشونت‌ها و مرجعی برای جلوگیری از تشدید آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود:‌ در سفرهای استانی اخیری که داشته‌ام از این مراکز دیدن کردم. مراکز اورژانس اجتماعی و خانه‌های امن باید ارتقا پیدا کنند. ابتکار در ادامه از برگزاری «کمپین ارغوان» براساس روال سال گذشته برای آزادسازی زنان زندانی جرایم غیرعمد خبر داد و گفت:‌ در این طرح قرار است 250زن زندانی جرایم غیرعمد با کمک‌های مردم و طی این پویش تا شب عید و همزمان با ولادت حضرت زهرا(س) آزاد شوند. او همچنین از افتتاح 10پارک ویژه بانوان در شهرهای مختلف خبر داد و افزود:‌ بخشی از افراد معتقدند که افتتاح پارک‌های ویژه بانوان در راستای تفکیک جنسیتی است این در حالی است که این پارک‌ها در کنار پارک‌های خانوادگی که زنان و مردان می‌توانند با هم در آنها حضور پیدا کنند، فعال هستند و به این ترتیب زنان می‌توانند در فضایی امن و راحت از فضای ورزشی استفاده کنند.

ابتکار همچنین در این نشست خبری در پاسخ به سؤالاتی درباره حضور زنان در ورزشگاه‌ها و زیرساخت‌های لازم آن گفت:‌ معاونت زنان ریاست‌جمهوری و دولت دوازدهم در چارچوب قانونی باید زیرساخت‌های لازم مانند درهای ورود و خروج مجاز و... را فراهم کند. امیدواریم در شرایطی منطقی این فرصت برای زنان فراهم شود. او همچنین با اشاره به اینکه در مدت اخیر مواردی از تغییر چهره دختران برای ورود به ورزشگاه‌ها دیده شده است، تأکید کرد:‌ برای حل این مشکل باید به شکل منطقی امکان ورود کسانی که علاقه‌مند به حضور در ورزشگاه هستند را برطرف کنیم. هم‌اکنون بین دولت و وزارت ورزش و جوانان همکاری‌هایی صورت گرفته است تا به شکل منطقی به این مسئله پاسخ داده شود. ما در قبال تحولات اجتماعی و مطالبات باید پاسخ‌های منطقی داشته باشیم. به همین دلیل دولت با نهادهای فرهنگی و اجتماعی در حال گفت‌وگوست.

این خبر را به اشتراک بگذارید