• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 11 بهمن 1396
کد مطلب : 5792
+
-

پیشنهادی برای تغییر سن بازنشستگی نشده است

 

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از موافقت کمیسیون تلفیق با پرداخت ۵۰هزارمیلیارد تومان از بدهی‌های دولت به این سازمان خبر داد و گفت: پیشنهادی به‌طور مشخص برای تغییر سن بازنشستگی داده نشده است.

سیدتقی نوربخش در نشست خبری دیروز گفت: کاهش تصدی‌گری، برون‌سپاری، کاهش تعداد شعب و پرسنل و استفاده صحیح از بنگاه‌های اقتصادی ازجمله راهبردهای اصلی سازمان است و در این زمینه اقدامات لازم را انجام خواهد داد. همچنین هزار میلیارد تومان در بخش پروژه‌های عمرانی و 8هزار میلیارد تومان در درمان مستقیم و ۱۲هزار میلیارد تومان در بخش درمان غیرمستقیم هزینه خواهد شد.

به‌گزارش مهر، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درخصوص واردات گوشی آیفون توسط شرکت بین‌المللی و بازرگانی تأمین اجتماعی گفت: سازمان برای حفظ و ارتقای سرمایه بیمه‌شدگان نیاز به سرمایه‌گذاری دارد و این شرکت تاکنون درخصوص واردات گندم و تجهیزات پزشکی به دولت کمک کرده و یکی دیگر از مواردی که با مجوز از وزارت صنعت، گمرک و ارتباطات در این خصوص اقدام کرده واردات گوشی بوده است که به گفته وزیر ارتباطات تنها 3درصد از واردات را به‌خود اختصاص داده که تمامی این موارد براساس اساسنامه و مجوز صورت گرفته است.

وی در مورد تصویب کمیسیون تلفیق برای جبران بدهی‌های دولت به تأمین اجتماعی گفت: کمیسیون تلفیق با رعایت بند «و» تبصره ۷ قانون بودجه تا سقف پرداخت ۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت در سال ۹۷ موافقت کرده و بدهی دولت تا ۵۰‌هزار میلیارد تومان تهاتر خواهد شد. نوربخش گفت: فکر نمی‌کنم هیچ دولتی تا این اندازه بدهی خود را تهاتر کرده باشد که این موضوع در کمیسیون تلفیق تصویب شده و امیدواریم در صحن علنی مجلس نیز به تصویب برسد که در جهت حفظ منابع پایدار اقدام مهمی است که انجام شده است.

وی در مورد افزایش سن بازنشستگی گفت: سن امید به زندگی در سال ۵۴، ۵۶ سال بوده که با ارتقای سطح بهداشت هم‌اکنون به ۷۸‌سال رسیده است. افزایش سن بازنشستگی جزو پیشنهادهای تأمین اجتماعی نبوده که البته در کمیسیون تلفیق ماده‌ای به تصویب رسیده که موضوع آن پیشنهادهایی است که روی تغییرات پارامتریک بیمه‌ای از سوی دولت داده خواهد شد اما هیچ پیشنهادی به‌طور مشخص در مورد افزایش سن بازنشستگی وجود نداشته است. وی در مورد بدهی به مراکز دارویی کشور نیز گفت: هم‌اکنون 2هزار میلیارد تومان طلبکار هستیم و در بخش پرداخت بدهی‌ها نیز قرار است ۳۰۰ میلیارد تومان از طریق اوراق مشارکت بابت مابه‌التفاوت ارز به تأمین اجتماعی پرداخت شود که ما آن را به دانشگاه‌ها و آنها نیز به مراکز دارویی پرداخت خواهند کرد. همچنین ۳۰۰میلیارد تومان نیز به این مبلغ اضافه می‌کنیم و ۶۰۰میلیارد تومان از بدهی ۸۰۰میلیاردی دانشگاه‌ها به دانشگاه علوم پزشکی پرداخت خواهد شد.

نوربخش گفت: در بخش داروخانه‌های خصوصی بدهی‌ها را تا مرداد‌ماه پرداخت کرده‌ایم که البته سه‌ماه عقب هستیم و با رایزنی‌های انجام شده با سازمان مدیریت قرار است ۳۰۰میلیارد تومان به‌زودی به نتیجه برسد و ما نیز بتوانیم بدهی داروخانه‌ها و مراکز دانشگاهی را پرداخت کنیم. وی گفت: درصورت درنظر گرفتن مهلت 3ماهه برای پرداخت‌ها در مجموع ۴۷۰میلیارد تومان میزان بدهی ما به این مراکز است که خود 2هزار میلیارد تومان طلبکاریم. مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد: جریمه دیرکرد مطالبات در قانون آمده اما ما برای مطالبات خودمان آن را لحاظ نمی‌کنیم چون وضعیت را درک می‌کنیم اما در مجموع در قانون وجود دارد. نوربخش در مورد عیدی بازنشستگان نیز گفت: هر سال بعد از تصویب دولت، عیدی بیمه‌شدگان و بازنشستگان را پرداخت می‌کنیم و امسال نیز پیش‌بینی می‌شود 2هزار و ۱۰۰میلیارد تومان عیدی پرداخت کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید