• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 19 خرداد 1398
کد مطلب : 57955
+
-

بازگشت قطار گردشگری مازندران روی ریل

اخبار شمال
بازگشت قطار گردشگری مازندران روی ریل

پس از گذشت 3 هفته از توقف تنها قطار گردشگری مازندران به دلایل مختلف، در تازه‌ترین خبر، نخستین تور قطار گردشگری از تهران وارد ایستگاه شیرگاه در سوادکوه شد.

به گزارش ایرنا، توقف قطار گردشگری به دستور دادستانی یکی از شهرستان‌های مازندران در هفته دوم ماه مبارک رمضان اتفاق افتاد که برخی نارضایتی‌ها را از سوی سرمایه‌گذاران و مسئولان گردشگری به دنبال داشت.

این دستور توقف که به گفته مسئولان گردشگری به دلیل روزه‌خواری و رعایت نشدن شئونات اسلامی صادر شد، با انتقاد دستگاه قضایی و انتظامی استان نیز همراه بود که حالا تازه‌ترین خبر حاکی از آغاز حرکت دوباره تورهای گردشگری ریلی است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان در این‌باره گفت: قطار گردشگری مازندران که تورهای تهران به سوادکوه را برگزار می‌کند، ظهر جمعه گردشگران را در ایستگاه شیرگاه پیاده کرد.

«مهران حسنی» افزود: این قطار صبح جمعه از تهران حرکت کرد و با ظرفیت ۳۷۰ مسافر از طریق خط ریلی وارد مازندران شد.

وی بیان کرد: در چند روز گذشته جلسات متعددی با دادستانی استان، شهرستان و متصدی برگزاری تور قطار گردشگری داشتیم که سعی شد نگاه واحدی در این زمینه ایجاد شود و خوشبختانه رضایت‌بخش و مؤثر هم بود.

این مسئول افزود: متصدی برگزاری تورهای قطار گردشگری استان نیز قول همکاری بیشتر در رعایت قوانین انتظامی و قضایی در تورها را داد و از طرفی متعهد شد که تورها از این پس با نظارت بیشتری برگزار شوند.

معاون گردشگری مازندران ضمن اشاره به نگاه مثبت دادستانی به مساله اقتصاد گردشگری افزود: در این جلسات مسئولان قضایی نیز بر تقویت اقتصاد گردشگری تاکید داشتند که به نوبه خود مثبت بود.

حسنی با بیان این‌که وجود تورهای گردشگری در منطقه سوادکوه منجر به برخی سوءاستفاده‌های اقتصادی نیز شده است، افزود: در نشستی جداگانه با سرمایه‌گذار قطار گردشگری قرار شد مساله سرمایه‌گذاری برای مناطق گردشگری در منطقه شیرگاه مورد بررسی قرار گیرد.

حرکت قطار گردشگری مازندران از اواخر سال گذشته کلید خورد و از ابتدای امسال به صورت رسمی وارد مدار صنعت گردشگری استان شد که به گفته متولیان امر به علت بعضی مخالفت‌ها، متوقف شده بود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید