• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 19 خرداد 1398
کد مطلب : 58014
+
-

نیکوکار گنبدی ۵۰ زندانی را آزاد کرد

رئیس دادگستری رامیان در شرق گلستان بیان کرد: با تلاش حاج «محمد شهرکی» نیکوکار گنبدی، ۵۰ زندانی جرائم مالی غیرعمد، دیه و مهریه این شهرستان آزاد شدند.

«جعفر ابراهیم نیا» با قدردانی از تلاش‌های این نیکوکار گنبدی گفت: زندانیانی که زمینه آزادی آنان از سوی نیکوکار گنبدی فراهم شد، به طور میانگین هر یک از 5 تا ۵۰ میلیون ریال بدهی مالی داشتند که با تلاش این نیکوکار از شاکیان پرونده رضایت گرفته یا بدهی آنان پرداخت شد.

ابراهیم‌نیا در گفت‌وگو با ایرنا از زندانیان آزاد شده درخواست کرد از انجام مجدد جرم‌های مشابه در آینده پرهیز کنند، زیرا در صورت دستگیری مجدد، محکومیت آنان تشدید خواهد شد.

در همین زمینه، شهرکی نیز با قدردانی از تلاش‌های رئیس دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب و اجرای احکام شهرستان رامیان برای همکاری در پیگیری پرونده‌ها، هدف از این اقدام خداپسندانه را تلاش برای تقویت بنیان خانواده زندانیان و شادی آنان دانست و گفت: این افراد خواسته یا ناخواسته اشتباه‌هایی مرتکب شدند و از کردار خود پشیمان هستند.

وی افزود: این افراد حتی توانایی مالی برای عبور از بحران به وجود آمده را نداشتند. امیدوارم از این پس با برنامه‌‌ریزی درست و منطقی برای ادامه یک زندگی آبرومندانه تلاش کنند و قبل از انجام هر کاری به عواقب آن فکر کنند.

این نیکوکار گنبدی که از سال ۱۳۸۲ رئیس شعبه ۱۱ صلح و سازش دادگستری گنبدکاووس است، در مدت فعالیت خود هر ماه به طور متوسط بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ پرونده را به صلح و سازش ختم می‌کند.

آزادی 4 هزار زندانی جرائم مالی غیرعمد، نجات ۲۱ زندانی محکوم به اعدام از پای چوبه دار با کسب رضایت اولیای دم، احداث خانه بهداشت و مدرسه‌سازی، پیشگام بودن در کمک به حادثه‌دیدگان بلایای طبیعی در اقصی نقاط کشور، راه‌اندازی بانک امانات پزشکی در استان‌های مختلف، تهیه چند هزار بسته غذایی و توزیع آن بین اقشار نیازمند، تهیه هزاران بسته نوشت‌افزار و توزیع آن بین دانش‌آموزان محروم در آستانه بازگشایی مدارس از دیگر اقدامات خیرخواهانه این نیکوکار گنبدی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید