• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
یکشنبه 19 خرداد 1398
کد مطلب : 57881
+
-

۶۴ فروشگاه صنایع‌ دستی نشان استاندارد گرفتند

رئیس اتحادیه صنایع‌ دستی اصفهان گفت: ۶۴ مغازه در میدان نقش جهان اصفهان از سوی اتحادیه صنایع‌ دستی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان اصفهان، نشان مرغوبیت کالا و استاندارد دریافت کردند.
سید‌ عباس شیردل در گفت‌و‌گو با تسنیم، با اشاره به اهمیت مرغوبیت صنایع‌ دستی اصفهان و همچنین طرح ساماندهی آنها، اظهار کرد: با نظر و صلاحدید اتحادیه صنایع ‌دستی و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، تعدادی از مغازه‌های این صنف، نشان استاندارد گرفتند.

وی افزود: در حال حاضر 64 فروشگاه توانسته‌اند مفتخر به دریافت نشان استاندارد و مرغوبیت کالا از سوی اتحادیه مربوطه و میراث فرهنگی استان بشوند.رئیس اتحادیه صنایع ‌دستی اصفهان با بیان این‌که نشانی این 64 فروشگاه در سایت اتحادیه صنایع‌ دستی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری وجود دارد، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت‌های مذکور از نشانی فروشگاه‌ها و اجناس موجود در آنها مطلع شوند.

شیردل ادامه داد: در زمینه بسته‌بندی صنایع ‌دستی نیز اقداماتی در حال انجام است تا بسته‌بندی هم بتواند شامل استانداردها باشد و به فروش بیشتر و صادرات صنایع ‌دستی کمک کند.رئیس اتحادیه صنایع ‌دستی اصفهان با اشاره به کاهش قاچاق صنایع دستی، اظهار کرد: افزایش قیمت دلار جلو بسیاری از قاچاق‌ها را گرفت و دیگر این کار برای قاچاقچیان مقرون به صرفه نیست. با این حال کماکان مراقب قاچاق صنایع ‌دستی اصفهان هستیم.

وی افزود: مجلس هم قوانینی را مصوب کرده و بر این اساس، یگان حفاظت میراث فرهنگی برای جلوگیری از قاچاق با اتحادیه صنایع‌ دستی هماهنگ است. همچنین نیروهای یگان حفاظت میراث، روزانه در میدان امام (ره) حضور می‌یابند و بر این عرصه نظارت کامل دارند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید