• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
یکشنبه 19 خرداد 1398
کد مطلب : 57880
+
-

سرمایه‌گذاری برای اقتصاد سبز در اردکان

در استان یزد
سرمایه‌گذاری برای اقتصاد سبز در اردکان

فرماندار اردکان با اشاره به از بین رفتن هوای پاک به دلیل صنعتی شدن شهرها گفت: در دوره جدید، سیاست سرمایه‌گذاری شهرستان اردکان اقتصاد سبز خواهد بود و اقتصاد خاکستری باید تا حد ممکن کاهش ‌یابد و متوقف شود.
«بهروز شهابی‌زاد» در گفت‌و‌گو با فارس، ضمن گرامی‌داشت هفته محیط‌ زیست گفت: هوای پاک و سالم که به برکت وجود طبیعت و منابع طبیعی، درختان و فضای سبز به وجود می‌آید و حفظ می‌شود، یکی از مهم‌ترین نعمت‌های خداوند است که بدون آن زندگی انسان و همه حیوانات بیش از چند دقیقه دوام نخواهد یافت.
وی اظهار کرد: در سال‌های گذشته با صنعتی شدن بسیاری از شهرها در سراسر جهان، این نعمت مهم و حیاتی رو به تغییر و تخریب گذاشته و انسان‌ها با اقدامات خود، زندگی را در این کره خاکی با مشکل مواجه کرده‌اند.
فرماندار اردکان افزود: روند رو به رشد آلودگی‌ها به‌خصوص آلودگی هوا نتیجه فعالیت‌های مخرب انسانی و عدم رعایت استانداردها است که محیط ‌زیست را در معرض تهدید قرار داده است. بنابراین راهی کارآمدتر از وضع قوانین محکم و الزام صنایع آلاینده به اجرای آن و از سوی دیگر، افزایش آگاهی‌های زیست‌محیطی مردم پیش روی ما نیست.

وی تصریح کرد: داشتن اطلاعات کافی از انواع آلودگی‌ها و میزان اثر آن در سلامت جسم و روح، انسان‌ها را در این زمینه حساس‌تر و عزم آنها را برای حفظ پاکی هوا جزم می‌کند.شهابی‌زاد گفت: نام‌گذاری هفته‌ای به نام محیط‌ زیست که هر سال با شعاری متفاوت گرامی داشته می‌شود. در واقع تلنگری است برای یادآوری افزایش افسارگسیخته اقدامات ضدمحیط‌زیستی بشر تا به این واسطه آگاهی‌های مردم از طریق رسانه‌ها و برگزاری مراسم و سمینارها ارتقا یابد.

وی اظهار کرد: شهرستان اردکان نیز که دوران صنعتی شدن را با سرعت قابل‌توجهی پیموده است، از این قاعده مستثنا نیست و موضوعات این حوزه باید با آمار و مستندات مشخص مطرح و بر پایه تحلیل و بررسی، اقدامات اصلاحی لازم انجام شود.
فرماندار اردکان تأکید کرد: در این زمینه، جهت‌دهی سرمایه‌گذاران جدید به حوزه صنایع پاک، تشویق آنان به استفاده از انرژی خورشیدی در کنار الزام صنایع به استفاده از فناوری‌های نوین و رعایت مسائل زیست‌محیطی می‌تواند راه‌گشا و اثربخش باشد. وی تصریح کرد: در دوره جدید، سیاست سرمایه‌گذاری شهرستان اردکان اقتصاد سبز خواهد بود و اقتصاد خاکستری باید تا حد ممکن کاهش‌ یابد و متوقف شود.

شهابی‌زاد در پایان ضمن تقدیر از تلاش همه نقش‌آفرینان در این حوزه به‌ویژه کارکنان زحمت‌کش محیط ‌زیست، محیط‌بانان و کلیه انجمن‌های فعال محیط ‌زیستی گفت: امیدوارم با همراهی و همفکری آنان بتوانیم گام‌های مؤثری در کاهش آلودگی‌ها به‌ویژه آلودگی هوا برداریم.

این خبر را به اشتراک بگذارید