• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 11 بهمن 1396
کد مطلب : 5788
+
-

همه برگزیدگان تئاتر روی صحنه رفتند

تئاتر
همه برگزیدگان تئاتر روی صحنه رفتند

 

مـراسم اختتــامیه سی‌و‌ششمین جشنواره تئاتر فجر عصر دوشنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش همشهری، در بخش مسابقه تئاتر ایران جایزه ویژه هیأت داوران به نمایش «آبی مایل به‌صورتی» و نمایش «و چند داستان دیگر» رسید. پیام لاریان برای کارگردانی نمایش و چند داستان دیگر جایزه بهترین کارگردانی را دریافت کرد. آرش عباسی برای کارگردانی نمایش «آناکارنینا» و سیامک احصایی برای کارگردانی نمایش «آکواریوم» تقدیر شدند. جایزه نمایشنامه‌نویسی به علیرضا نادری برای نگارش نمایشنامه «کوکوی‌کبوتران حرم» رسید.

بهنام شرفی برای بازی در نمایش آبی‌مایل به‌صورتی به‌عنوان بهترین بازیگر مرد و معصومه کریمی برای بازی در نمایش و چند داستان دیگر و معصومه رحمانی برای بازی در نمایش آناکارنینا به‌عنوان بهترین بازیگران زن شناخته شدند. همچنین فرزین محدث برای بازی در نمایش «شب دشنه‌های بلند» و حسین محب اهری برای بازی در نمایش «خسیس» تقدیر شدند.

آنکیدو دارش و باران احصایی برای موسیقی نمایش آکواریوم جایزه بهترین موسیقی و سعید حسنلو برای طراحی صحنه نمایش و چند داستان دیگر بهترین طراحی صحنه را دریافت کردند.

در مسابقه تئاتر ایران (ب) جایزه ویژه هیأت داوران به نمایش «شلتر» و نمایش «پیانیستولوژی» رسید. امین میری برای کارگردانی نمایش شلتر جایزه بهترین کارگردانی را دریافت کرد و محمد نیازی مورد تقدیر هیأت داوران قرار گرفت.

در بخش نمایشنامه‌نویسی ساناز بیان برای نمایشنامه شلتر جایزه بهترین نمایشنامه را دریافت کرد و کیوان سررشته و لیلا حکمت‌نیا برای نگارش نمایشنامه «مأنوس» تقدیر شدند.

مهران امام‌بخش برای بازی در نمایش «ماراساد» و علی ملاحی محمد برای بازی در نمایش «اعداد در بیابان» به‌عنوان بهترین بازیگران مرد انتخاب شدند و سعید بادینی برای بازی در نمایش «آیفون» و هوتن شکیبا برای بازی در نمایش «صد درصد» تقدیر شدند. ستاره پسیانی برای بازی در نمایش صد درصد جایزه بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد و مهسا غفوریان برای بازی در نمایش پیانیستولوژی مورد تقدیر هیأت داوران قرار گرفت. همچنین هیأت داوران از گروه بازیگران نمایش شلتر به‌طور ویژه تقدیر کرد.

جایزه بهترین موسیقی و بهترین طراحی صحنه به میلاد قنبری و شهاب افتخاری برای موسیقی نمایش و طراحی صحنه پیانیستولوژی رسید. در بخش خارج از صحنه نمایش «تولیدی لیلی و مجنون» همه جایزه‌ها را از آن خود کرد. جایزه بهترین ایده و کارگردانی به پژمان شاه‌وردی برای این نمایش رسید، همچنین گروه بازیگران این نمایش جایزه بهترین بازیگری را دریافت کردند و جایزه فضاسازی نیز برای همین نمایش نصیب رضا ثلاثی شد. علاوه بر این، نمایش تولیدی لیلی و مجنون جایزه اجرای برگزیده را نیز از آن خود کرد. در این بخش تنها جایزه خلاقیت برای موسیقی نمایش «آینه زندگی» نصیب به آرام ساعد پناه و آزاد روز جنگ شد.

در مسابقه خارج از صحنه (مکان‌های نامتعارف) سعید بهنام برای اجرای «طلوع آفتاب ساعت 14/7دقیقه» جایزه بهترین ایده را دریافت کرد. همچنین پرستو قربانی برای اجرای «نرگس» و آوا درویشی برای اجرای نرگس برنده جایزه بهترین بازیگر/ اجراگر شدند.

«مناظر مجرم» کاری از دیریس ورهوفن از هلند به‌عنوان اجرای برگزیده بین‌الملل بخش خارج از صحنه بخش بین‌الملل و نرگس به کارگردانی حسین توازنی‌زاده به‌عنوان اجرای ایرانی برگزیده بخش خارج از صحنه انتخاب شدند.

در مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر فجر از 3پیشکسوت تئاتر؛ هوشنگ آزادی‌ور، جمشید خانیان، احمد دامود تجلیل به عمل آمد.

این خبر را به اشتراک بگذارید