• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 19 خرداد 1398
کد مطلب : 57879
+
-

خانه‌های آسیب‌دیده از سیل در نوبت دریافت تسهیلات

در استان اصفهان
خانه‌های آسیب‌دیده از سیل در نوبت دریافت تسهیلات

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: تاکنون برای 5 هزار و ۸۹۲ واحد مسکونی آسیب‌دیده از سیل در استان پرونده تشکیل شده و متقاضیان برای دریافت تسهیلات در حال معرفی به بانک‌ها هستند.
محسن قوی‌بیان در گفت‌وگو با ایرنا افزود: از مجموع 8 هزار و ۲۶۲ واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب‌دیده در سیل سال جاری استان اصفهان برای بیش از ۷۰ درصد متقاضیان پرونده دریافت تسهیلات بانکی تشکیل شده است.

وی با بیان این‌که به هر خانوار خسارت‌دیده، ۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض معیشتی و ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی با سود 5 درصد تعلق می‌گیرد، گفت: برای بازسازی واحد مسکونی روستایی ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی و ۱۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می‌شود که این مبلغ در مناطق شهری ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات و ۱۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض خواهد بود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان ادامه داد: افرادی که لوازم زندگی آنها زیر آب یا آوار رفته باشد می‌توانند از کمک معیشتی و بلاعوض ۵۰ میلیون ریالی استفاده کنند. همچنین به این افراد تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال وام کم‌بهره داده می‌شود.
وی با اشاره به این‌که تاکنون ۷۰ متقاضی برای انعقاد تفاهم‌نامه و دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند، یادآوری کرد: پرداخت تسهیلات اعتباری سال ۹۸ از هفته آینده آغاز خواهد شد و کار بازسازی واحدهای خسارت‌دیده به‌طور جدی شروع می‌شود.به گفته وی، این تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی با کارمزد 4 درصد با ضمانت زنجیره‌ای برای جبران خسارات ناشی از سیل به خسارت‌دیدگان پرداخت خواهد شد.

قوی‌بیان با اشاره به این‌که بانک‌های تجارت و توسعه تعاون برای پرداخت تسهیلات به سیل‌زدگان اعلام آمادگی کرده‌اند، تصریح کرد: منتظر اعلام آمادگی سایر بانک‌ها هستیم تا کار توزیع تسهیلات بانکی را شروع کنیم.وی اضافه کرد: در زمان حاضر مالکان واحدهای احداثی خسارت‌دیده از سیل در استان در حال انجام کارهای مقدماتی، دریافت پروانه ساختمان و نقشه‌های مهندسی برای شروع کار هستند و کار تعمیر واحدهای ترمیمی هم آغاز شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید