• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 18 خرداد 1398
کد مطلب : 57775
+
-

فیلمسازان ایرانی در هفته فیلم اروپایی

 ۱۰فیلمساز ایرانی و خارجی در سومین دوره هفته فیلم اروپایی -کار مشترکی از مؤسسه سینمایی «هنر و تجربه» و اوینیک ایران- کارگاه فیلمسازی برگزار می‌کنند.
به گزارش همشهری، در سومین دوره هفته فیلم اروپایی که کار مشترکی از مؤسسه سینمایی «هنر و تجربه» و اوینیک ایران (مؤسسات ملی فرهنگی اتحادیه اروپا) است، تعدادی کارگاه فیلمسازی با حضور سینماگرانی از ایران و جهان برگزار می‌شود. سومین دوره هفته فیلم اروپایی کار خود را با برپایی مراسم افتتاحیه در تاریخ شنبه، ۱۸خردادماه، ساعت۱۷ در خانه هنرمندان ایران آغاز می‌کند و تا ۲۷خرداد ادامه می‌دهد که طی این برنامه ۱۰فیلمساز ایرانی و خارجی کارگاه فیلمسازی با موضوع فیلم‌های هنری و تولید مشترک برگزار می‌کنند. «ژان ون دولد» کارگردان بلژیکی، «ماریوس پیپه ریدس» تهیه‌کننده و کارگردان قبرسی، «تیری اسپیچر» تهیه‌کننده سوئیسی، فریدون جیرانی، رسول صدرعاملی، محمدمهدی عسگرپور، مازیار میری، مهرداد اسکویی، مانی میرصادقی و سیاوش جمالی فیلمسازانی هستند که ۶کارگاه در تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز برگزار می‌کنند. بنا بر برنامه‌ریزی انجام‌شده ۲کارگاه در تهران و 4کارگاه در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.
همچنین در سومین دوره هفته فیلم اروپایی۲۰۱۹، 20 فیلم برجسته اروپایی در سینماهای 8شهر ایران شامل بابل، اصفهان، کرمان، کیش، مشهد، تبریز، تهران و شیراز به نمایش درمی‌آید.

این خبر را به اشتراک بگذارید