• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
یکشنبه 12 خرداد 1398
کد مطلب : 57502
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/k4vY
+
-

خبرهای کوتاه / شهر

خبرهای کوتاه
خبرهای کوتاه / شهر


      شهرداری، نهاد برگزیده نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم
شورای‌عالی قرآن شهرداری تهران عنوان «نهاد برگزیده» را در بخش دستگاه‌های دولتی و عمومی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم کسب کرد. به گزارش همشهری، بر این اساس، سیدحسین موسوی بلده، رئیس اجرایی شورای‌عالی قرآن شهرداری تهران لوح سپاس را از عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ریاست بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم دریافت کرد. شهرداری تهران امسال برای نخستین‌بار ضمن برپایی غرفه در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، خدماتی را به قرآن‌دوستان ارائه داد. که در این غرفه فعالیت‌های خانه‌های قرآن و عترت 354محله شهر تهران و 11دارالقرآن مرکزی پایتخت، فعالیت‌های مجموعه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در حوزه ترویج فرهنگ قرآنی و همچنین آثار پرسنل شهرداری در قالب کتب و پژوهش‌های قرآنی در معرض دید عموم قرار گرفت.

      خانه بزرگ آقا ثبت ملی شده است
عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: «باغ وثوق‌الدوله طی تفاهمی بین شهرداری و بنیاد مستضعفان به شهرداری واگذار شده است.» زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت و محیط ‌زیست شورای شهر تهران با اشاره به توافقات صورت گرفته بین بنیاد مستضعفان و شهرداری تهران برای واگذاری چند باغ شهرداری، به باشگاه خبرنگاران گفت: «یکی از آنها باغ وثوق‌الدوله سریال شهرزاد است که در منطقه ۱۴ واقع شده و طی تفاهمی که بین شهرداری و بنیاد صورت گرفته از طریق تهاتر حساب‌های فیمابین این باغ واگذار شده است. باغ وثوق‌الدوله هم‌اکنون تحویل شهرداری شده است و برای اینکه مردم بتوانند از آن استفاده کنند، نیازمند آماده‌سازی‌ و استقرار تجهیزات لازم است که فعلا شهرداری منطقه ۱۴ این موضوع را دنبال می‌کند.»  

      فعالیت 21ایستگاه دوچرخه سیستم هوشمند اداری
مدیر سیستم حمل‌ونقل پاک شهرداری تهران از فعالیت دوچرخه‌های سیستم هوشمند اداری و آموزشی در پایتخت خبر داد. یعقوب آزاده‌دل به شهرنوشت گفت: «هم‌اکنون دوچرخه‌های اشتراکی نسل سوم با عنوان سیستم هوشمند اداری برای استفاده در محوطه‌های اداری و آموزشی مانند ادارات، دانشگاه‌ها و... قابل استفاده هستند.» او در مورد فعالیت خانه‌های دوچرخه عنوان کرد: «خانه‌های دوچرخه با رویکرد تردد به بوستان‌های سطح شهر و با هدف آموزش و گذران اوقات فراغت احداث شده است.

      گزارشی از تخلف در افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها نیست
معاون عمرانی فرماندار تهران با تأکید بر لزوم نظارت بر افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها توسط سازمان تاکسیرانی عنوان کرد که تاکنون گزارشی از تخلف در افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها نداشته‌ایم. غلامحسین آرام درباره نظارت فرمانداری تهران بر افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها در شهر تهران به ایسنا گفت: «گزارشی از تخلف در افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی‌ها نداشته‌ایم. اگر چنین گزارشی داشته باشیم با متخلفان برخورد خواهیم کرد. در تمامی مراحل افزایش نرخ کرایه‌ها باید دستگاه‌های نظارتی نظارت کنند و سازمان تاکسیرانی هم باید نظارت ویژه‌ای بر افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها اعمال کند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید