• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 8 خرداد 1398
کد مطلب : 57192
+
-

در حاشیه سیاست

در حاشیه سیاست
در حاشیه سیاست


       گفت‌وگوی ملی نیازمند شیخوخیت است
محسن غرویان، مدرس حوزه و فعال سیاسی اصولگرا معتقد است که گفت‌و‌‌گوی ملی می‌بایست در میان افراد معتدل و به گفته او عاقل جریان‌های سیاسی شکل بگیرد و همچنین باید از سطحی که در حال حاضر دارد، فراتر برود. او این موضوع را نیازمند تعدیل انحصارگرایی شخصیت‌ها و گروه‌های سیاسی می‌داند. غرویان در گفت‌وگویی با ایلنا، با تاکید بر شیخوخیت برای گردهمایی افراد، درباره مخالفت برخی تندروهای 2 جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا با طرح موضوع گفت‌وگوی ملی، گفت: اینها آدم‌هایی هستند که فکر می‌کنند پسر خدا، خود خدا و پسر پیغمبر هستند. اگر با این افراد بنشینیم و کمی بحث کنیم، چه بسا باید به آنها بگوییم که خود شما توبه کنید.

      رقیب روحانی: روحانی نباید نامزد می‌شد
سیدمصطفی میرسلیم، رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره واگذاری اختیارات بیشتر به رئیس جمهور، با تاکید بر اینکه دولت اگر می‌دانست اختیارات کافی ندارد و با این وجود، زیر بار مسئولیت رفت، باید امروز اعتراف به جهل خود کند، به فارس گفت: اگر این‌چنین بود، رئیس جمهوری برای بار دوم خود را نامزد نمی‌کرد و اگر از اختیارات مطلع بود و مسئولیت پذیرفت، امروز باید جوابگو باشد و نه آنکه ناکارآمدی و سوء‌تدبیر و راهبرد نامناسب خود را به حساب کمبود اختیارات واهی بگذارد و شانه از زیر بار مسئولیت خالی کند.
 
      چرا امام گفت روحانیون در مناصب نباشند؟
سیدهادی خامنه‌ای، دبیرکل مجمع نیروهای خط امام در گفت‌وگویی با شفقنا می‌گوید: «این قید که روحانیون در مناصب اجرایی نباشند، شاید از ابتدا هم خیلی قید لازمی نبوده است ... یکی از دلایلی که امام در ابتدا بیان کردند روحانیت در مناصب اجرایی حضور پیدا نکنند، این بود که برخی ‌سیاسیون فکر نکنند روحانیون می‌خواهند همه جایگاه‌ها را از آن خود کنند، لذا امام عملا جایگاه‌ها را به غیر روحانیون دادند، ولی بعد از مدتی مشخص شد که روحانیون هم می‌توانند در مناصب اجرایی حضور پیدا کنند و اصلا گاهی و در برخی از مسئولیت‌ها حضور روحانیون ضروری است. از باب نمونه تا به امروز چند روحانی  در سمت ریاست جمهوری کشور را اداره کردند و به نظر برخی شاید بهتر از غیر روحانیون بودند.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید