• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 8 خرداد 1398
کد مطلب : 57191
+
-

کافه مجلس

کافه مجلس
کافه مجلس


      بررسی سفرهای خارجی مجلس و دولت
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توییتی از نامه دیوان محاسبات به همه دستگاه‌ها درباره سفرهای خارجی کارکنان دولت و مجلس خبر داده و نوشته است: تمام دستگاه‌ها به‌ویژه مجلس نامه دیوان محاسبات درخصوص سفرهای خارجی را پاسخ دهند. باید مشخص شود سفرهایی که با ارزهای خون‌بهای امروز انجام می‌شود، چه دستاوردی برای کشور داشته است.

      غفلت امید ازهیأت رئیسه
نایب‌رئیس فراکسیون امید با اشاره به اینکه علی مطهری قربانی انحصارطلبی فراکسیون امید شد، به خانه ملت گفت: ما به‌دنبال آن بودیم که با توجه به وضعیت اقتصادی و مشکلات مردم، فراکسیون‌های سیاسی مجلس به‌صورت جمعی بیانیه‌ای صادر کنند و اعلام شود که مجلس تمام وقت و فکر خود را برای حل مشکلات کشور می‌گذارد و در این عرصه از جنگ قدرت در انتخابات هیأت‌رئیسه اجتناب می‌شود. غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی تصریح کرد: فراکسیون مستقلین مجلس تمام تلاش خود را برای همراه کردن فراکسیون‌های دیگر برای تحقق این تفکر انجام داد، اما متأسفانه روحیه انحصارطلبی فراکسیون امید مانع از اجرا و تحقق این مسئله شد و عملا این فراکسیون زیر بار پیشنهاد ما نرفت. فراکسیون امید مجلس در عرصه انتخابات هیأت‌رئیسه مجلس تمام تلاش خود را برای کسب کرسی ریاست مجلس انجام داد، اما در این میان عملا از بقیه کرسی‌های هیأت‌رئیسه غافل شد.

      افشای تمامیت خواهان
عبدالکریم حسین‌زاده، سخنگوی فراکسیون امید در واکنش به برخی انتقادات درباره ماجرای انتخابات هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی توییتر خود نوشت: برخی، مطالبی درباره عملکرد ما در انتخابات هیأت‌رئیسه مجلس بیان کرده‌اند. به‌زودی هم درباره تمامیت‌خواهانی که به اسم استقلال و اعتدال، برای حفظ صندلی با تندترین جریان‌ها معامله می‌کنند و هم درباره دوستانی که هویت فراکسیون را فدای منافع می‌کنند، به رسانه‌ها توضیح خواهم داد.

      انتقاد از بی‌توجهی به پیشنهاد ظریف
پروانه مافی، نماینده مردم تهران در مجلس در توییتی نوشت: با وجود همه محدودیت‌ها و دخالت‌های گاه و بیگاه در امور وزارت خارجه، ظریف بار دیگر با ارائه پیشنهاد معاهده عدم‌تعرض کشورهای خلیج‌فارس هنر دیپلماسی خود را نمایان کرد. عجیب آنکه سیما و رسانه‌های داخلی وقعی به این پیشنهاد هوشمندانه ننهادند و بازتاب جهانی آن را باید از رسانه‌های بیگانه دنبال کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید