• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 2 خرداد 1398
کد مطلب : 56713
+
-

تمشک طلایی

معمولا در پایان هر فصل جدا از تیم بهترین‌های لیگ، بدترین‌ها هم انتخاب می‌شوند؛ چیزی شبیه جایزه تمشک طلایی در برابر جایزه اسکار. هر سایت و روزنامه و مجله‌ای برای خودش اقدام به گزینش تیم‌های منتخب می‌کند که ردپای زدوبند در برخی از آنها دیده می‌شود. بیشتر این انتخاب‌ها احساسی است و در تیم منتخب بدترین‌های فصل بازیکنان سرشناسی را می‌توانید ببینید که در این ترکیب جای گرفته‌اند. روزنامه سان این‌بار براساس آمار اقدام به انتخاب بدترین‌های هر پست در لیگ برتر کرده که یکی از آنها یعنی پوگبا در تیم منتخب فصل اتحادیه هم حضور داشت. به‌طور مثال، بازیکنی مثل الکسیس سانچس قاعدتا باید در هر انتخابی برای بدترین‌های فصل جای داشته باشد اما چون او زیاد بازی نکرده، در تیم مورد اشاره قرار نگرفته است.
دروازه‌بان: آسمیر بگوویچ (بورنموث) یک‌تنه بیش از هر دروازه‌بان دیگری در این فصل اشتباه داشت.
مدافع راست: کریستوفر شیندلر (هادرزفیلد) تعداد گل‌هایی که در ترکیب تیمش دریافت کرد، از فهرست شیندلر هم طولانی‌تر بود. در بازی‌هایی که او برای تیم سقوط کرده به میدان رفت، هادرزفیلد 71گل خورد.
مدافع چپ: برونو مانگا (کاردیف) بین بازیکنانی که بیش از هزار دقیقه به میدان رفتند، با میانگین 8.7کیلومتر، کمترین میزان دوندگی را داشت.
مدافع وسط: وس مورگان (لستر) با 2کارت قرمز بدترین آمار را از این لحاظ بین مدافعان داشت و این برای مدافعی که زوج هری مک‌گوایر ملی‌پوش است، آمار خوبی نیست.
مدافع وسط: ‌شان موریسون (کاردیف) به‌تنهایی 3‌بار در طول فصل مرتکب خطای پنالتی شد و این جدا از عملکرد فاجعه‌بار دفاعی تیم سقوط‌کرده ولزی بود.
هافبک دفاعی: جورجینیو (چلسی) فقط بلد بود پاس کوتاه به نفر بغل‌دستی‌اش بدهد. بازیکن برزیلی- ایتالیایی بین بازیکنانی که بیش از هزار دقیقه در فصل بازی کردند، کندترین بازیکن بود و فقط 88/ 18کیلومتر بر ساعت سرعت داشت.
هافبک وسط: پوگبا (منچستر) با 13گل و 9پاس‌گل قاعدتا باید بین بهترین‌ها باشد اما 3‌ضربه پنالتی از دست رفته و عملکرد انتقادآمیز در 5بازی پایانی، او را در این فهرست قرار داده است.
هافبک راست: ایو بیسوما (برایتون) فقط یک گل و یک پاس‌گل در جام حذفی به نام خود ثبت کرد. آمار گلزنی او به این شکل بود؛ صفر گل زده در ازای 31ضربه به دروازه حریفان.
هافبک چپ: اتین کاپو (واتفورد) که با این تیم به فینال جام حذفی هم رفت اما در لیگ بیش از هر بازیکن دیگری کارت زرد گرفت یعنی 14بار که این یک نکته منفی است.
مهاجم: گلن ماری (برایتون) با 13گل در لیگ بهترین گلزن برایتون بود اما با 81خطا خشن‌ترین بازیکن لیگ هم بود. او را گذاشته بودند فقط خطا کند. نفر دوم 19خطا از او کمتر مرتکب شده بود.
مهاجم: لورن دپواتره (هادرزفیلد) در 23بازی فقط یک پاس گل داشت. مهاجم بلژیکی 30ضربه به دروازه حریفان داشت که هیچ‌کدام گل نشد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید