• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 2 خرداد 1398
کد مطلب : 56704
+
-

ویلموتس؛شاید یکشنبه آینده

ویلموتس؛شاید یکشنبه آینده

اگر خبرهایی که دیروز عصر برخی از خبرگزاری‌های داخلی منتشر کردند، درست باشد، مارک ویلموتس و نمایندگان فدراسیون فوتبال ایران بر سر بیشتر بندهای قرارداد به توافق رسیده‌اند، اما هنوز قرارداد امضا نشده است.
سایت ورزش3 به نقل از فدراسیون نوشت: «رئیس فدراسیون فوتبال ایران دو جلسه چهار و پنج ساعته در سفارت ایران در بروکسل با مارک ویلموتس برگزار کرده است. این جلسات طولانی برای مرور بندهای قرارداد برگزار شده و بنابرگفته‌ها و شنیده‌ها مورد موافقت گزینه اول تیم ملی قرار گرفته است. تنها مشکل فی مابین نحوه انتقال پول و پرداخت دستمزد این سرمربی بلژیکی است که این مسئله اوایل هفته آینده به قطعیت خواهد رسید.»
این خبر در شرایطی منتشر شد که صبح دیروز برخی منابع بلژیکی مدعی شده بودند که توافقی صورت نخواهد گرفت. به گفته این منابع،ویلموتس شرط حضور دائمی در ایران را نپذیرفته و گفته است فقط حاضر است برای بازی‌های تیم ملی به تهران بیاید.
خبرگزاری تسنیم این ادعا را رد کرد و نوشت که دلیل تأخیر در امضای قرارداد ویلموتس، اختلاف بر سر شیوه انتقال دستمزد اوست. نکته‌ای که یک منبع آگاه در گفت‌وگو با همشهری آن را تأیید کرد:
« اینکه قرارداد حتما در سفارت ایران در بروکسل امضا شود، اصرار خود ویلموتس بوده. او در واقع دنبال تضمین برای پرداخت پولش بوده. شاید می‌خواسته مطمئن شود مشکلی که در 6‌ماه پایانی قرارداد کی‌روش پیش آمد، یقه او را نخواهد گرفت.»
اگر ویلموتس با فدراسیون فوتبال ایران به توافق برسد نخستین ماموریتش آماده کردن تیم ملی برای دو بازی دوستانه است. بازی با سوریه روز 16خرداد در تهران و 5روز بعد بازی مهم با کره‌جنوبی در شهر سئول. پیش‌بینی می‌شود کره‌ای‌ها نگاه انتقامی به این بازی داشته باشند. آنها در 8سال حضور کارلوس کی‌روش هیچ‌گاه نتوانستند تیم ایران را شکست دهند. چند بازی دو تیم هم به جنجال کشیده شد. و البته به‌دلیل همین حساسیت‌ها بود که کی‌روش هیچ‌گاه پیشنهاد بازی دوستانه با این تیم را نپذیرفت.‌

این خبر را به اشتراک بگذارید