• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
پنج شنبه 2 خرداد 1398
کد مطلب : 56711
+
-

شرایط تکواندو از المپیک ریو بدتر است

هادی ساعی در گفت‌وگو با همشهری به‌شدت از وضعیت فنی تکواندو انتقاد کرد

شرایط تکواندو از المپیک ریو بدتر است

محسن محمود صفری

پایان مسابقات جهانی و کسب نتیجه ضعیف توسط تکواندوکاران سبب شد در آستانه المپیک نگرانی‌ها افزایش یابد. این بار دغدغه‌ها مختص کسب مدال در المپیک نیست بلکه توقعات تا کسب سهمیه المپیک توسط تکواندوکاران کاهش یافته است. باید گفت حال تکواندو خوب نیست؛ این مسئله‌ای است غیرقابل انکار که قهرمانان بزرگ تکواندو طی روزهای اخیر بارها آن را عنوان کرده‌اند.
تیم ملی تکواندوی ایران در پایان مسابقات جهانی منچستر 2019با کسب 2مدال نقره و یک مدال برنز عنوانی بهتر از دوازدهمی کسب نکرد تا بار دیگر انتقادات از فدراسیون پولادگر شدت گیرد. بسیاری از فدراسیون‌نشین‌ها عامل اصلی ناکامی تکواندوکاران را کارشکنی سفارت کشور میزبان می‌دانند و معتقدند تعلل و عدم‌صدور ویزا برای تیم ملی ایران ضربات جبران‌ناپذیری را به تیم ایران زده است. هادی ساعی، دارنده 2 مدال طلا و یک مدال برنز المپیک نظر جالبی درباره عدم‌صدور ویزا برای 2تکواندو‌کار ایران توسط سفارت انگلیس دارد. او در این‌باره به همشهری گفت:«به فرض اینکه 2تکواندوکار جا مانده در مسابقات جهانی مدال طلا هم می‌گرفتند باز هم تیم ایران پنجم می‌شد و اصلا روی سکو نمی‌رفت! البته باید بگویم که 2 ورزشکار خوب ما که جا ماندند شانس مدال طلا نبودند و در بهترین حالت یکی از آنها روی سکو می‌رفت.» ساعی در پاسخ به این سؤال که شرایطی مشابه المپیک ریو(ناکامی مطلق در تکواندوی مردان) در انتظار تکواندوکاران در المپیک توکیو است، گفت:« با شرایطی که ما داریم می‌بینیم شرایط خیلی بدتر است.
 با این اوضاع برای کسب سهمیه هم با مشکل روبه‌رو خواهیم بود. آنقدر همه قهرمانان را از تکواندو فراری دادند که نتیجه‌اش این شد. ورزشکار و مربی باید چه‌کار کند؟ آنها دارند زحمتشان را می‌کشند ولی مدیریت تکواندو مشکل دارد که تیم نتیجه نمی‌گیرد. چرا پاسخگو نیستند که درخواست ویزای فوری برای ورزشکاران نکردند؟ فقط می‌گویند تیم ملی نتیجه نگرفت به‌دلیل مشکلاتی که کشور میزبان در صدور روادید برای ملی‌پوشان ایجاد کرد! خب خودمان هم مقصر بودیم. این را چرا نمی‌گویید سوءمدیریت سبب همه این اتفاقات می‌شد. همه قهرمانان و پیشکسوتان را از تکواندو فراری دادند. هیچ‌کس حاضر نیست با آقایان کار کند.» هادی ساعی درباره اینکه پیش‌تر جلساتی با سیدرضا پولادگر- رئیس فدراسیون تکواندو- داشت و به‌نظر می‌رسید توافقی برای همکاری حاصل شده است، گفت:« آن زمان فقط برای اینکه اعتراضات را کم کنند آمدند از اسم هادی ساعی استفاده کردند و پس از برگزاری جلسه دوباره به همان روال قبل کارشان را ادامه دادند که دارید می‌بینید نتیجه کارشان چه بوده است.» 

این خبر را به اشتراک بگذارید