• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 1 خرداد 1398
کد مطلب : 56609
+
-

سخنگوی قوه قضاییه خبر داد

79سال حبس برای حسین هدایتی و همکاران

گزارش
79سال حبس برای حسین هدایتی و همکاران


سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری روز گذشته، آخرین خبرهای قضایی و آرای صادر شده در دادگاه‌های ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی را اعلام کرد. از میان همه خبرها، صدور حکم پرونده حسین هدایتی مهم‌ترینش بود. بنا بر اعلام غلامحسین اسماعیلی، حسین هدایتی به جرم اخلال عمده در نظام اقتصادی و پولی کشور از طریق تحصیل مال نامشروع به تحمل ۲۰سال حبس، محرومیت دائم از به‌کارگیری در خدمات دولتی و رد مال معادل ۴هزار و 8۸۹ میلیارد و ۳۹۵میلیون ریال به نفع بانک سرمایه و نیز به تحمل ۷۴ضربه شلاق در انظار عمومی محکوم شد. اسماعیلی درباره احکام دیگر متهمان این پرونده گفت: سیدمهدی موسوی‌نژاد به جرم اخلال در نظام اقتصادی به تحمل 15سال حبس، محرومیت دائم از مشاغل دولتی، استرداد 93میلیارد تومان و 74ضربه شلاق محکوم شد. علی‌اکبر یقینی به جرم معاونت در اخلال در نظام اقتصادی به تحمل 10سال حبس، محرومیت به‌کارگیری در مشاغل دولتی و آقای کیان‌پیشه به جرم معاونت در نظام اقتصادی به تحمل 5سال حبس محکوم شدند. وی افزود: آقای محمد محسنی آهویی به جرم اخلال در نظام اقتصادی به تحمل 10سال حبس، ضبط ارزهای مکشوفه و 500میلیون ریال جزای نقدی، محمد‌حسین عابدینی‌نژاد به جرم اختلاس به تحمل 4سال حبس و انفصال دائم از مشاغل دولتی و استرداد 1374میلیارد و 640میلیون و 722هزارتومان در حق صندوق دولت محکوم شدند. آقای جهانگیر حجتی نجف‌آبادی به جرم اخلال در نظام اقتصادی به تحمل 3سال حبس و پرداخت جزای نقدی مجموعا 11میلیارد و 88میلیون و 700هزار ریال در حق 31نفر از شکات محکوم شد. آقای سیدحمیدرضا رضوی به جرم اخلال در نظام اقتصادی به تحمل 3سال حبس و ضبط ارزهای مکشوفه، سیدرضا میری به تحمل 3سال حبس، نوید محمد به جرم اخلال در نظام اقتصادی 3سال حبس و سیدناصر مزیدی به جرم اخلال در نظام ارزی کشور به تحمل 3سال حبس و ضبط ارزهای مکشوفه محکوم شدند.

 5 پرونده برای سلاطین کاغذ
به گزارش همشهری، سخنگوی قوه قضاییه درباره تخلفات گزارش‌شده در حوزه واردات کاغذ، گفت: تاکنون ۵پرونده در دادسرای تهران تشکیل شده و ۱۵نفر بازداشت هستند. اسماعیلی از گروه تخلفات در حوزه کاغذ نام برد و تصریح کرد: عده‌ای ارز دولتی گرفته‌اند اما فقط یک‌سوم آن را کاغذ وارد کرده‌اند که در ۲ یا ۳مورد میزان دلار اختصاص داده شده ۱۵۰میلیون دلار بوده است. برخی شرکت‌ها معادل ارز دریافتی کاغذ وارد کرده‌اند اما با اسناد جعلی به جای ارائه به ناشران در بازار آزاد فروخته‌اند. گروه سوم از متخلفان به گفته سخنگوی قوه قضاییه، شرکت‌هایی هستند که اصلا کاغذ وارد نکرده‌اند.

پرونده سیف، عراقچی و سالار آقاخان در حال رسیدگی
 اسماعیلی در پاسخ به سؤالی درباره آخرین وضعیت پرونده‌های سیف، عراقچی و سالار آقاخان، آنها را به هم مرتبط دانست و گفت: پرونده با اعلام نقص از ناحیه دادگاه به دادسرا اعاده شد. دادگاه باید در مورد عراقچی و سالار آقاخان نواقص را برطرف کند. سخنگوی دستگاه قضا اضافه کرد: دادسرا تحقیقات را تکمیل کرد و پرونده در همین هفته به دادگاه اعاده شد.

صدور حکم برای 2جاسوس آمریکا و عربستان
اسماعیلی در پاسخ به سؤالی از صدور حکم برای 2 جاسوس به اتهام اقدام علیه امنیت ملی خبر داد و تصریح کرد: پرونده‌هایی را در حوزه سرویس‌های جاسوسی کشورهای مختلف در دستور کار داریم که اخیرا 2نفر از جاسوس‌های وابسته به سرویس آمریکا و عربستان، احکام‌شان صادر شده است.

مکث

دوچرخه‌سواری بانوان منع قانونی ندارد
سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سؤالی درخصوص دستور دادستان اصفهان برای برخورد با دوچرخه‌سواران زن، گفت: آنچه از قول دادستان اصفهان نقل شد، یک برداشت ناقص از نظر و نامه دادستان بود. آنچه وی در این نامه اعلام کردند، این نیست که دوچرخه‌سواری توسط بانوان مطلقا ممنوع است. موضوع آن دستور پیشگیری و برخورد با مظاهری از بدحجابی یا بی‌حجابی، تشویق دیگران به فساد و فحشا‌ست. ‌ای‌کاش کسانی که در فضای مجازی به اظهارنظر پرداختند، ذیل این دستور را می‌دیدند، در ذیل دستور اعلام کرده که شهرداری لازم است محل‌هایی را برای دوچرخه‌سواری بانوان تعبیه کند. اسماعیلی افزود: دوچرخه‌سواری بانوان به موجب قانون اگر با رعایت ضوابط شرعی باشد، منعی ندارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :