• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 10 بهمن 1396
کد مطلب : 5657
+
-

سینما علیه سرما

نشست شهردار تهران با جمعی از سینماگران در موزه سینما برگزار شد

سینما علیه سرما

 

مسعودمیر/خبرنگار

 

تهران سردترین شب امسالش را ازسر می‌گذراند که سینما به دادش رسید. بهانه، دیدار شهردار پایتخت بود با اهالی سینما و موزه سینما به‌عنوان محل این دیدار پر بود از حضور آنهایی که سینمای ایران بدون آنها یک فریم کم دارد.از بیژن امکانیان و مهتاب کرامتی تا ابوالحسن داوودی، فریدون جیرانی و احمد امینی آمده بودند تا تهران و سینما رابطه معنادارتری پیدا کنند.

جمال ساداتیان، علی سرتیپی، غلامرضا موسوی، فرهاد توحیدی، هارون یشایایی و منوچهر محمدی گروه دیگری از حاضران مراسم بودند و با حضور فاطمه معتمدآریا، علی ژکان، آتیلا پسیانی و محمدمهدی حیدریان، رئیس سازمان سینمایی جمع سینمایی‌ها جمع‌تر شد.

در آغاز جلسه مدیرعامل خانه سینما با طرح موضوع کارگروه مشترک خانه سینما و شهرداری تهران به ارتباط تنگاتنگ شهر و سینما اشاره کرد. منوچهر شاهسواری از قول مساعد شهردار تهران برای تشکیل کمیته مشترک تقدیر کرد و سپس فرهاد توحیدی در سخنانی از شهردار تهران درخواست کرد به حفظ باغات، بافت قدیمی و توجه به زیبایی‌های تصویری شهر توجه ویژه‌ای داشته باشد.

آتیلا پسیانی هم در سخنان کوتاهی از شهردار تهران خواست با گسترش فضاهای فرهنگی در کاهش ناهنجاری‌های جامعه کوشا باشد.

محمد بهشتی هم با اشاره به هم‌اندازه بودن تقریبی عمر سینما و بلدیه در ایران به کلید خوردن طرح موزه سینما در دوران شهرداری آقای کرباسچی اشاره کرد.بهشتی ارتباط سینما و شهرداری را بسیار سازنده و تأثیرگذار دانست.

فاطمه معتمدآریا هم با اشاره به اینکه پدرش مأمور آتش‌نشانی بوده خود را فرزند شهرداری خواند و گفت:آقای نجفی شما پدر این شهر هستید و برای تهران بدون آسمان فکر کنید، برای شهری با برج‌های بلندبالا در کوچه‌های تنگ فکری کنید. او تأکید کرد که اهالی سینما بی‌دریغ از شهردار تهران حمایت خواهند کرد.

شهردار تهران هم در پایان این نشست با تأکید براینکه اهالی سینما می‌توانند در کمک به جان و کالبد شهر کمک کنند،گفت: سینما به شهر مهر و نشاط می‌بخشد و اگر بخواهیم به شهرمان خدمت کنیم توجه به هنر به‌خصوص سینما بسیار مهم است.

این خبر را به اشتراک بگذارید