• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 31 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 56539
+
-

زباله‌های عفونی بهبهان راهی محل دفن شد

درحالی‌که مناقشه بر سر جمع‌آوری و مدیریت پسماندهای عفونی رها‌شده در نزدیکی شهر بهبهان هنوز به قوت خود باقی است، اما روز گذشته سرانجام برای نخستین‌بار پسماندهای عفونی مراکز درمانی بهبهان توسط پیمانکار جدید در جایگاه جدیدی در 12کیلومتری شهر دفن بهداشتی شد.
این اقدام در حالی صورت گرفت که پیمانکار قبلی پسماندهای عفونی بهبهان، با وجود تخلفات متعدد تا همین چند روز پیش به‌کار خود ادامه داد و در آخرین اقدام پرسش‌برانگیزش مقادیر زیادی پسماند عفونی را در 9کیلومتری شهر بدون عملیات بهداشتی رهاسازی کرد. این اقدام پیمانکار با شکایت فعالان محیط‌زیست خوزستان و اداره محیط‌زیست شهرستان مواجه شد. محمد داسمه، ‌وکیل مدافع فعالان محیط‌زیست خوزستانی به همشهری گفت: بعد از درج گزارش این رخداد در همشهری روز یکشنبه، با هماهنگی دادستان و نیروی انتظامی پیمانکار جدید با ماشین حمل مخصوص و کیسه‌های مخصوص بسته‌بندی پسماند عفونی یک تن پسماند عفونی را در جایگاه دفن بهداشتی که از ماه‌ها قبل آماده‌سازی‌ کرده بود، در ترانشه‌ها دفن و آهک‌پاشی کرد و بدین‌ترتیب بعد از سال‌ها پسماندهای عفونی این شهر به جای رهاسازی، ‌دفن بهداشتی شد‌. او افزود:‌ پیمانکار قبلی که خاطی بود، از کار معلق شده و پرونده‌ای برای او در دادگاه تشکیل شده است.
با این حال، هنوز پسماندهای عفونی رها شده در اطراف شهر بهبهان که پیش‌تر رهاسازی شده جمع‌آوری نشده و مشخص نیست کدام نهادی مسئول جمع‌آوری این زباله‌های رها‌شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید