• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 30 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 56393
+
-

پذیرش سهام بیمارستان‌ها در فرابورس


مدیرعامل فرابورس اعلام کرد: این بورس آمادگی کامل دارد سهام بیمارستان‌ها را پذیرش و در زمینه تامین مالی به آنها کمک کند. او همچنین ازآمادگی فرابورس برای تامین منابع مالی مورد نیاز شهر‌ها خبر داد. به گزارش همشهری، باوجودآنکه نزدیک به 600شرکت در بورس تهران و فرابورس پذیرفته شده‌اند هنوز برخی صنایع از حضور در بازار سهام و منافع آن محرومند. یکی از صنایعی که هنوز پایش به بازار سرمایه باز نشده بخش بهداشت است و اگر چه قبلا داوود دانش‌جعفری، وزیر سابق اقتصاد و مشاور عالی قاضی‌زاده هاشمی، وزیر سابق بهداشت در این زمینه به‌طور مفصل و عملیاتی کار کرده است با این حال هنوز اقدام‌های عملی در این‌باره انجام نشده است. به زعم بسیاری از کارشناسان، اقتصاد بهداشت نیاز به بازنگری و تصحیح دارد و بهترین محل برای توسعه بخش اقتصادی حوزه بهداشت بازار سرمایه است. تاکنون هیچ نهادی به‌طوردقیق اطلاعاتی در موردگردش مالی حوزه بهداشت ارائه نکرده است اما اقتصاددانان بر این باورند که گردش مالی حوزه بهداشت سالانه بیش از چند صد هزار میلیارد تومان است و این پتانسیل وجود داردکه ازطریق اصلاح ساختارمالی جمع گردش مالی این صنعت تا چندین برابر به نفع بخش بهداشت افزایش یابد.

اعلام آمادگی فرابورس
بر همین اساس امیرهامونی، مدیرعامل فرابورس درگفت‌وگو با همشهری از آمادگی فرابورس برای پذیرش سهام بیمارستان‌ها و تامین منابع مالی مورد نیاز این بخش خبر داد و تأکید کرد: فرابورس این آمادگی را دارد که منابع مالی مورد نیاز بخش بهداشت از قبیل بیمارستان‌ها، مزرعه‌های سلامت و یا هتل بیمارستان‌ها را برای توسعه و افزایش درآمد‌های این بخش تامین کند و یا از طریق پذیرش سهام بیمارستان‌ها زمینه توسعه فعالیت اقتصادی آنها را فراهم کند. او تأکیدکرد: هم‌اکنون در دنیا مزرعه‌های سلامت به الگوی مهمی برای افزایش درآمد‌زایی بخش بهداشت و همینطور افزایش کیفیت خدمات بهداشتی تبدیل شده و در این زمینه فرابورس آماده تامین مالی مزرعه‌های سلامت است.

   آمادگی برای تأمین مالی شهر
مدیرعامل فرابورس گفت: فرابورس ایران آمادگی کامل دارد از طریق تامین منابع مالی مورد نیاز شهرها ازجمله شهرداری تهران بخشی ازمشکلات شهری را که ناشی از کمبود منابع مالی است مرتفع کند. هامونی با بیان اینکه فرابورس قادراست منابع مالی مورد نیاز شهرها را در همه ابعاد تامین کند تأکید کرد: ما به‌عنوان فرابورس این آمادگی را داریم که هر کمکی در بخش شهرداری‌ها در زمینه تامین مالی مورد نیاز است انجام دهیم و در این زمینه آمادگی کامل داریم که سهام شرکت‌های زیر مجموعه شهرداری‌ها را نیز در فرابورس پذیرش و درج کنیم. او تأکید کرد: بازار سرمایه ظرفیت‌های بسیار زیادی برای تامین منابع مالی مورد نیاز شهرداری‌ها در اختیار دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید