• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 30 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 56377
+
-

سرقت گاوصندوق‌ها با کلاه‌گیس

سرقت گاوصندوق‌ها با کلاه‌گیس

اعضای باند سرقت برای اینکه شناسایی نشوند کلاه‌گیس به سر می‌گذاشتند و پس از ورود به آپارتمان‌های پایتخت، گاوصندوق‌ها را به سرقت می‌بردند. آنها پس از دستبرد به 20آپارتمان و سرقت بیش از 10میلیارد تومان پول و طلا و  ارز به دام پلیس افتادند.
به گزارش همشهری، تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی تهران برای دستگیری این باند به‌دنبال شکایت تعدادی از مالباختگان در مناطق شهرزیبا و جنت‌آباد شروع شد. شاکیان می‌گفتند در زمانی که در خانه نبوده‌اند دزدان وارد خانه‌شان شده و علاوه بر اموال باارزش، گاوصندوق موجود در خانه‌ را هم دزیده‌اند.
با این شکایت‌ها تیمی از کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران وارد عمل شدند و برای یافتن سرنخی از دزدان راهی محل‌های سرقت شدند. تحقیقات از این حکایت داشت که تمامی سرقت‌ها احتمالا از سوی یک باند صورت گرفته است؛ باندی که پس از مطمئن شدن از اینکه کسی در خانه نیست، با استفاده از شاه‌کلید یا به شیوه کارت‌زنی(استفاده از کارت عابربانک برای کنار زدن زبانک قفل و باز کردن آن) وارد این خانه‌ها شده و دست به سرقت از آنجا زده بودند.
تیم تحقیق در جریان بررسی‌های مقدماتی به فیلمی دست پیدا کرد که دوربین مداربسته یکی از ساختمان‌های محل سرقت ضبط کرده بود. در این فیلم 4سارق دیده می‌شد که سوار بر یک خودروی سواری مقابل یکی از خانه‌ها توقف کردند و سپس درحالی‌که دزدان کلاه‌گیس به سر و نقاب به‌صورت داشتند از ماشین پیاده شده و پس از باز کردن در، وارد خانه مورد نظرشان شدند. دقایقی بعد نیز در حالی که گاوصندوق خانه را با کمک هم حمل می‌کردند، از خانه خارج شده و سوار بر خودروی خود متواری شدند.
این فیلم شکی برای مأموران باقی نگذاشت که دزدان از مجرمان سابقه‌دار هستند و برای اینکه شناسایی نشوند از کلاه‌گیس و نقاب استفاده می‌کنند. آنها در ادامه موفق به شناسایی شماره پلاک خودرو شدند، اما بررسی‌ها نشان می‌داد که سارقان در هر سرقت از پلاک‌های مسروقه استفاده می‌کنند. با این حال ادامه بررسی‌های تخصصی، نخستین سرنخ‌ها را در اختیار پلیس قرار داد و انگشت‌نگاری از محل‌های سرقت و بررسی بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه‌دار، سرنخ‌های تازه‌ای را در اختیار کارآگاهان قرار داد.





سرهنگ محسن معظمی‌گودرزی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران گفت: تیم تحقیق موفق شد یکی از اعضای باند سرقت را که مجرمی سابقه‌دار بود شناسایی کند. محل اختفای این مرد در محدوده اسلامشهر بود که کارآگاهان راهی آنجا شدند و متهم که میلاد نام دارد، 24اردیبهشت‌ماه به دام پلیس افتاد.
وی ادامه داد: میلاد در بازجویی‌ها مدعی شد که از یکی از شهرهای غربی کشور به تهران آمده و با اجاره کردن خانه مجردی در اسلامشهر، موفق شده خودرویی را با پلاک تهران خریداری کند و پس از آن با همدستی 3نفر از دوستانش، باند سرقت راه انداخته است. او اعتراف کرد که قبل از هر سرقت با همدستانش اقدام به سرقت پلاک خودروهای دیگر می‌کردند و با پلاک مسروقه روی ماشینش راهی محل‌های سرقت شده و اموال باارزش و گاوصندوق‌ها را به سرقت می‌بردند.
سرهنگ گودرزی ادامه داد: با اعترافات متهم، یکی از همدستان وی درحالی‌که در یک بنگاه معاملات ملکی در پرند در حال خرید آپارتمانی با پول‌های دزدی بود دستگیر شد. 2عضو دیگر باند نیز در یک خانه مجردی به دام پلیس افتادند و اعتراف کردند که همگی با هم همشهری بوده و به‌خاطر مشکلات مالی تصمیم به سرقت گرفته و راهی تهران شده‌اند. رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران گفت: در بازرسی مخفیگاه متهمان، کیفی که حاوی تجهیزات سرقت بود به همراه پلاک‌های سرقتی و ماسک و گلاه‌گیس کشف شد و آنها اعتراف کردند که بعد از سرقت گاوصندوق‌ها، آنها را به بیابان برده و در آنجا تخریب کرده و محتویات آن را می‌دزیدند. اعضای این باند تا‌کنون به سرقت از 20آپارتمان اعتراف کرده‌اند و ارزش اموال مسروقه بیش از 10میلیارد تومان برآورد شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید