• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 10 بهمن 1396
کد مطلب : 5637
+
-

تفاهم برسر حمایت از صنایع کوچک و متوسط

تولید
تفاهم برسر حمایت از صنایع کوچک و متوسط

 با امضای تفاهمنامه حمایت از صنایع خرد، کوچک و متوسط بین سازمان صنایع کوچک، معاونت امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت و اتاق اصناف ایران، حمایت از این صنایع در دستور کار دولت قرار گرفت. 

 این تفاهمنامه که دیروز طی مراسمی به امضای دستگاه‌های مذکور رسید، زمینه هم‌افزایی و تدوین برنامه‌های یکپارچه و منسجم برای توسعه این بنگاه‌ها در راستای اجرای هرچه بهتر سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را فراهم می‌سازد. به گزارش همشهری، در این مراسم صادق نجفی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ایجاد تحرک در بازار را مشکل عمده صنایع کوچک و متوسط دانست و گفت: بهبود وضعیت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در حوزه صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی 2هدف اصلی است که با اولویت مناطق محروم و استفاده از ابزارهای مختلف در حال پیشبرد است.

با این حال کاسبان بازار رکن اصلی در افزایش فروش تولیدات داخلی هستند. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز گفت: نباید تمام توانمندی‌ها را معطوف به برون‌رفت از وضعیت موجودکنیم بلکه باید با آینده‌نگری در رفع مشکلات اقدام کرد.  حسن یونس سینکی با اشاره به‌وجود 470هزار واحد صنفی تولیدی در کشور افزود: ظرفیت‌های موجود در شهرک‌ها و نواحی صنعتی باید برای استقرار اصناف اطلاع‌رسانی شود.

رئیس اتاق اصناف کشور گفت: عدم‌حمایت از بنگاه‌های خرد، کوچک و متوسط به‌خصوص در اجرای بند 20ماده 55قانون شهرداری‌ها موجب شده تا بسیاری از این بنگاه‌ها، از مدار تولید خارج شوند و خروج این بنگاه‌ها از چرخه تولید باعث شده تا سرمایه این واحدها به سمت دلالی‌های غیرمولد هدایت شود. علی فاضلی، توجه به حسن اجرای این تفاهمنامه را ضروری دانست و افزود: امیدوارم این تفاهمنامه به‌طور کامل ظرفیت‌های اجرایی لازم را برای فعالان این حوزه فراهم سازد.

این خبر را به اشتراک بگذارید