• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 29 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 56292
+
-

خبرهای کوتاه / اقتصاد

خبرهای کوتاه
خبرهای کوتاه / اقتصاد


      افزایش 70درصدی قیمت روغن موتور
رئیس اتحادیه مکانیسین‌های تهران گفت: کارخانه‌های تولید روغن موتور به‌صورت یکپارچه قیمت محصولات خود را تا ۷۰‌درصد افزایش داده‌اند. علیرضا نیک‌آیین به ایسنا اعلام کرد: فعلا تا حدودی کمبود قطعات خودرو که در ایام پایانی سال گذشته ایجاد شده بود، رفع شده اما بابت نبود قطعات یدکی خودروهای جدید مونتاژ داخل نگران هستیم؛ زیرا کارکرد این دست خودروها افزایش یافته و به قطعات یدکی همچون لنت ترمز و صفحه کلاژ نیاز پیدا کرده‌اند.

      کاهش قیمت جوجه یکروزه
دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه گفت: قیمت جوجه یکروزه و مرغ بین ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش داشته است. غلامعلی فارغی به باشگاه خبرنگاران جوان توضیح داد: با استمرار این روند صنعت مرغداری نابود می‌شود. او افزود: تولیدکنندگان جوجه، ماهانه ۸۰ و تولیدکنندگان مرغ ۲۵۰ میلیارد تومان ضرر می‌دهند.

      دلیل منطقی برای گرانی برنج وجود ندارد
دبیر انجمن برنج ایران اعلام کرد: افزایش قیمت برنج هیچ‌گونه دلیل منطقی، علمی و فنی ندارد. جمیل علیزاده‌شایق به میزان گفت: اگر قرار بر افزایش قیمت برنج باشد باید تا شهریور‌ماه منتظر ماند تا محصول کشت شده امسال عرضه شود و با توجه به افزایش هزینه‌ها قیمت دچار تغییر شود.

      کاهش قیمت پیاز؛ تا ۴ هزار تومان
قیمت هر کیلوگرم پیاز در سطح خرده‌فروشی تا ۴ هزار تومان کاهش یافت. در 2‌ماه گذشته قیمت این محصول تا ۱۵ هزار تومان نیز افزایش یافته بود. به گزارش تسنیم، در برخی از خرده‌فروشی‌ها این محصول کماکان قیمت بالاتری دارد. قیمت پیاز در استان‌های جنوبی تولید‌کننده این محصول، کاهش قابل توجهی داشته است و به قیمت هزار و 500تومان از کشاورزان خریداری می‌شود اما نرخ مصوب این محصول در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران کاهش نیافته و کماکان 3هزار و 500تا 5هزار تومان است.

این خبر را به اشتراک بگذارید