• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 28 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 56193
+
-

واترز به سرزمین‌های اشغالی نمی‌رود

واترز به سرزمین‌های اشغالی نمی‌رود

راجر واترز خواننده و گیتاریست مطرح انگلیسی و عضو سابق گروه پینک فلوید در شبکه‌های اجتماعی به کمپین سوئیسی خروج و تحریم مراسم فینال رقابت‌های موزیکال یوروویژن که در سرزمین‌های اشغالی فلسطینی برگزار شود، پیوسته است. براساس گزارش خبرگزاری‌ها تا‌کنون 136هزار نفر به این کمپین پیوسته‌اند. عمر برغوثی فعال فلسطینی که این کمپین را راه انداخته نیز اعلام کرده که تا‌کنون 136هزار نفر از برادران و خواهران سوئیسی ما به این کمپین پیوسته‌اند. راجر واترز که این روزها در توییتر فعال‌تر از همیشه به‌نظر می‌رسد، در اکانت توییتری خود از مادونا خواننده مشهور آمریکایی و کاترین دوسکا خواننده مشهور یونانی خواسته است که مراسم یوروویژن در تل آویو را تحریم کنند. البته گزارش‌ها حکایت از آن دارد که مادونا به‌دلیل تمایلات صهیونیستی خود این درخواست را نپذیرفته و گفته است: من هیچ‌گاه برای خوشایند سیاسی یک نفر یا برای برنامه سیاسی که او برای خود درنظر گرفته از خواندن باز نخواهم ماند.
راجر واترز همچنین در گفت‌وگو با عمر برغوثی بنیانگذار جنبش، بایکوت، سلب و تحریم، با اشاره تلویحی به فیلم حمله ربایندگان جسد (دان سیگل، 1956) گفت: یوروویژن توسط ساکنان کرات دیگر (صهیونیست‌ها) دزدیده شده است. او سپس با اشاره به داستان «لباس‌های جدید امپراتور» گفت: امپراتور اسرائیل در حال انجام رژه‌ای اطراف افرادی که لباس بر تن ندارند به‌منظور نشان دادن برتری نژادی خود است. ما دیگر از اقدامات نتانیاهو به ستوه آمده‌ایم.
راجر واترز ضمن اعلام اینکه پیوستن به این کمپین برایش یک افتخار است، گفت: پیوستن به کمپین تحریم حضور در یوروویژن اسرائیل صبح من را نورانی کرد و باعث ایجاد ایمان در من نسبت به همنوعان خودم و ظرفیت بسیار بالای عشق ورزیدن آنها به یکدیگر و یکدلی و یکرنگی آنها شد. در گزارشی که اخیرا در روزنامه گاردین انتشار یافته به این مسئله اشاره شده که رژیم تل‌آویو درنظر دارد جلوی ورود فعالانی که قصد ایجاد اخلال در مراسم یوروویژن را دارند، به سرزمین‌های اشغالی بگیرد. وزارت امور استراتژیک رژیم صهیونیستی این مطلب را تکذیب کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید