• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 25 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 55930
+
-

شهردار فومن در آستانه استیضاح

عضو شورای شهر: تمامی دستگاه‌های نظارتی و اجرایی اذعان کرده‌اند که نمی‌توانند با شهردار فعلی همکاری کنند/شهردار: تاکنون توانسته‌ایم بدهی‌های سال‌های قبلی شهرداری را پرداخت کنیم

مدیریت شهری
شهردار فومن در آستانه استیضاح

 مهسا طالبی|  فومن- خبرنگار:

سرانجام شنیده‌ها رنگ واقعیت به خود گرفتند و در آخرین جلسه شورای شهر فومن «حسین غلام‌نیا» شهردار فومن در آستانه استیضاح قرار گرفت.وی سال گذشته 2 بار استیضاح شد، اما این بار اعضای شورا با طرح سوال، وی را با شدیدترین انتقادها مواجه کردند. موضوع استیضاح، عملکرد ضعیف شهردار فعلی در حوزه عمران شهری است. بی‌خبری اعضای شورا از قراردادهای شهرداری، بی‌توجهی شهردار به اجرای پروژه‌های مصوب شده شورا، اجرای نادرست و غیراصولی پروژه آسفالت و..‌. از جمله انتقادها به شهردار فعلی است.‌


درخواست از شهردار برای استعفا

در این زمینه یکی از اعضای شورای شهر فومن اظهار کرد: تمامی دستگاه‌های نظارتی و اجرایی اذعان کرده‌اند نمی‌توانند با شهردار فعلی همکاری کنند، در این وضعیت از دست شورا چه کاری ساخته است؟«جلیل سندی» به درخواست خود از شهردار فومن برای استعفا اشاره کرد و افزود: هر کدام از اعضای شورای شهر در برابر عملکرد شهردار فومن تحت فشار هستند. در جلسات انتخاباتی خود شعار و حرف‌های زیادی زدیم و اکنون با این وضعیت و نارضایتی شهروندان حتی نمی‌توانیم در شهر تردد کنیم.وی با اشاره به این‌که شخصا هیچ مشکلی با شهردار ندارم، ادامه داد: من به عنوان معتمد مردم وارد شورا شده‌ام و در وضعیت فعلی تمام تلاشمان این است که از بحران خارج شویم.


اعضای شورا فقط انتقاد می‌کنند

شهردار فومن هم با اشاره به این‌که اعضای شورای شهر باید با ارائه برنامه‌های مدون و اتحاد، به شهرداری در مدیریت شهر کمک کنند، گفت: اعضای شورای شهر فقط انتقاد را در دستور کار خود قرار داده‌اند.
«حسین غلام‌نیا» افزود: بنده عضو شورای شهر هستم و قصدم این است که فقط در خدمت شهرم باشم. در همین رابطه هم اعضای شورای شهر از من خواستند که شهردار شوم. با این وجود در شرایط کنونی مشکلاتی وجود دارد که برای آنها به کمی زمان نیاز دارم. در هفته‌های آینده خواهم گفت که در جلسات شورای این شهر چه گذشته است.

شهردار به بیان عملکرد شهرداری پرداخت و گفت: با پیگیری‌هایی که صورت گرفته ۵٠ تن قیر برای ترمیم بافت فرسوده دریافت کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم انتهای بلوار شهید فرجود آسفالت شود.وی با اشاره به این‌که ١٢٠ میلیون تومان سال گذشته در کمیته برنامه‌‌ریزی به شهرداری اختصاص یافته بود که برای آسفالت خیابان اطراف فرمانداری هزینه شد، افزود: تاکنون توانسته‌ایم بدهی‌های سال‌های قبل شهرداری، حقوق پرسنل و کسورات بیمه تامین اجتماعی و دارایی و بدهی بازنشستگان را پرداخت کنیم.


سرنوشت یک شهر در دستان شورا

در همین زمینه یک فعال حوزه شهری و روزنامه‌نگار هم از وضعیت اخیر در شورا و شهرداری فومن انتقاد کرد. «اکبر نوری» گفت: از وقتی که احتمال طرح سوال و استیضاح دوباره شهردار فومن توسط اعضای شورا قوت گرفت، شایعاتی به موازات آن در فضای مجازی و شهر منتشر شد که در کمال شگفتی بخشی از آن طی اظهارات اعضای شورا در جلسه اخیر بازتاب پیدا کرد. البته با تنش و پرخاشگری شدیدی نیز همراه بود.

وی افزود: به عنوان نمونه «جلیل سندی» عضو منتقد شورا طی نطقی در باره طرح سوال خود از شهردار که از سوی رئیس شورا ترتیب اثر داده نشده بود، صریح توضیح داد که منظور و قصد وی همان طرح سوال از شهردار بوده است. سندی همچنین در ادامه افزوده که بر خلاف گذشته به این نتیجه رسیده که با توجه به اوضاع وخیم شهر دیگر راضی به ادامه کار با شهردار وقت نیست و مدیریت ایشان را به صلاح نمی‌داند.نوری ادامه داد: عضو منتقد شهردار با تاکید بر این‌که مسئولان می‌گویند با این شهردار نمی‌توانیم کار کنیم خطاب به غلام‌نیا گفته بود «آقای شهردار شرایط نه به نفع شما و نه به نفع شهر و اهالی آن است، بهتر است بروید» با این حساب الان دیگر داستان شورای چهارم تا اندازه‌ای روشن شده است؛ 3عضو مخالف شهردار داریم، یک موافق و رئیس شورایی که رأی وی خاکستری است.

این خبر را به اشتراک بگذارید