• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 24 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 55832
+
-

تجمع در دانشگاه تهران


جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران روز دوشنبه در اعتراض به ضوابط جدید پوششی که مسئولان این دانشگاه طی دستورالعملی رعایت آن را در‌ماه مبارک رمضان الزامی اعلام کرده بودند، در محوطه داخلی دانشگاه تجمع کردند. آنچنان که خبرگزاری ایرنا از این تجمع گزارش کرده، برخوردهایی بین 2 گروه از دانشجویان که مخالف و حامی این ضوابط جدید پوششی بودند در مقابل دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران صورت گرفته است.

 فضای داخلی محوطه دانشگاه در پی مشاجره 2 گروه از دانشجویان مخالف و موافق این دستورالعمل که بعضا با شعارهای دوطرف علیه یکدیگر همراه بود، برای لحظاتی ملتهب شد.
 ایسنا نوشته است: مجید سرسنگی، معاون فرهنگی دانشگاه تهران برای توضیح درباره این دستورالعمل در بین دانشجویان حاضر شد اما تعدادی از دانشجویان ضمن برخورد فیزیکی با وی، از سخنرانی‌اش در جمع دانشجویان معترض ممانعت کردند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفته است: اینکه گفته می‌شود در دانشگاه تهران «گشت ارشاد» ورود پیدا کرده و به دانشجویان تذکر می‌دهد یک شوخی کاملاً غیرواقعی است و چنین چیزی اتفاق نیفتاده است. تنها چیزی که وجود دارد این است که هر ساله به مناسبت ‌ماه مبارک رمضان و با هدف حفظ حرمت این ‌ماه تأکید شده که مظاهر روزه‌خواری در سطح دانشگاه دیده نشود و وضع پوشش هم نباید به‌گونه‌ای باشد که حرمت ‌ماه رمضان نادیده گرفته شود. در همین راستا نیروهای انتظامات در محوطه دانشگاه تهران حضور پیدا کردند تا به افرادی که حرمت روزه‌داری را حفظ نمی‌کنند تذکر داده شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید