• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 22 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 55648
+
-

مرد کوچک

ویترین
مرد کوچک

دانیل، قهرمان داستان که سودای احیای خانه پدری در سر دارد، باید در محیط رنگارنگ شهر پاریس از دوراهی عشق و هوس یکی را انتخاب کند و به رنج‌های خود پایان دهد. این رمان بزرگ در ادبیات فرانسه به احساسات آدمی در دنیای پرآشوب به دیده احترام می‌نگرد.
«آلفونس دوده» برای خلق رمان مرد کوچک از تجربه‌های واقعی‌اش در زندگی الهام گرفت. وقتی در آغاز جوانی برای تامین معیشت خانواده‌اش راهی پاریس شد و...
رمان 312 صفحه‌ای مرد کوچک چنین شروع می‌شود: «من چهاردهم مه سال هزار و هشتصد و... در شهر لانگدوک به دنیا آمدم، جایی که مثل تمام شهرهای جنوب فرانسه، آفتاب فراوان، گرد و خاک بسیار، صومعه‌ای کارملی و دو سه اثر باستانی رومی یافت می‌شود...»
آلفونس دوده سال 1840 در خانواده مرفهی در شهر نیم در منطقه تروانس زاده شد. او در 15سالگی به پاریس رفت و به نوشتن داستان، نمایشنامه و شعر پرداخت. در پاریس او  به محافل ادبی گوناگون سر کشید و با نویسندگانی مانند امیل زولا و گوستاوفلوبر آشنا شد. آلفونس برای روزنامه‌ها به خصوص فیگارو یادداشت و داستان می‌نوشت.
مرد کوچک را محمود گودرزی به فارسی برگردانده و نشر افق با شمارگان هزار و 100 نسخه و بهای 36 هزار تومان به تازگی منتشر کرده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید