• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 21 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 55538
+
-

100 بنای مذهبی میزبان گردشگران تهرانی

اگر به گردشگری مذهبی علاقه دارید...

پریسا امیرقاسم خانی/خبر‌نگار

بسیاری از نقاط گردشگری فاصله کوتاهی با شما دارند. آیا می‌دانید تهران با بیش از 100نقطه گردشگری در حوزه مذهبی یکی از کلانشهرهایی است که هرساله قابلیت جذب میلیون‌ها گردشگر را دارد.


امامزاده سه‌دختران


در جنوب شرقی شهرری امامزاده‌ای به‌نام «سه دختران» قرار دارد که نخستین‌بار سال1089(ه‍.ق) یعنی دوره صفویان ساخته شده است. این امامزاده مربوط به سه دختر به نام‌های کبری، خدیجه و صغری است که منتسب به امام موسی‌کاظم(ع) هستند.


کلیسای حضرت پطرس 


این کلیسا در خیابان سی تیر مختص آشوریان و ارامنه با 140سال قدمت است که ساختمان آن مربوط به دوره قاجار و سبک معماری‌اش تلفیقی از معماری ایرانی و اروپایی است. بنای کلیسا توسط مبلغ‌های مذهبی پروتستان (از فرقه‌های دین مسیحیت) ساخته شده است.

سقاخانه آیینه کاری تهران 


این سقاخانه در خیابان ظهیرالاسلام واقع شده است. در تزئینات سقاخانه آینه کاری زیادی به‌کار رفته و همین موجب نامگذاری آن به سقاخانه آیینه کاری شده است وتوسط حاج میرآخور در سال۱۳۰۴(ه‍..ق) بنا شده و یکی از با شکوه‌ترین سقاخانه‌های تهران است.


آدریان (آتشکده)



در خیابان جمهوری، داخل خیابان میرزا کوچک خان، آتشکده‌ای مربوط به دوره قاجار وجود دارد. این آتشکده سال1296(ه‍.ش) ساخته شده و سنگ بنای آن دهه50 با حضور ارباب کیخسرو شاهی، ریاست انجمن وقت زرتشتیان پایه‌گذاری شده است.

مسجد جامع تهران یا مسجد عتیق


این مسجد در مرکز بازار تهران واقع شده است. معماری بخش‌های مختلف بنا حاکی از شکل‌گیری تدریجی آن در دوره‌های تاریخی مختلف ازجمله آل‌بویه، صفویه و قاجار است. وقتی تهران به‌عنوان پایتخت انتخاب شد، بنای مسجد جامع تغییراتی کرد و توسعه یافت.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید