• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 21 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 55537
+
-

شهرگشت

تعویق «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» در قم
ازدحام جمعیت و آلودگی هوا در کنار پروژه‌های متعدد عمرانی که نتوانسته از حجم ترافیک شهر قم کم کند، باعث شده است که شهروندان قمی خواستار اجرای طرح‌هایی مانند سه‌‌شنبه‌های بدون خودرو در این شهر شوند. این طرح قرار بود در دهه‌فجر اجرا شود اما به ابتدای سال۹۸ موکول شد و اواخر اسفند سال گذشته معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم اعلام کرد که در سال98 طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو آغاز می‌شود.به گزارش تسنیم، به گفته «عباس ذاکریان»، در این طرح تلاش می‌شود حداقل یک روز در هفته همه شهروندان به جای استفاده از خودروهای تک‌سرنشین و شخصی از روش‌های جایگزین مانند پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری یا وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند. با این حال و با وجود گذشت 50روز از سال جدید هنوز هیچ اثری از طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو در قم دیده نمی‌شود. 


ساخت تراموای ارومیه با ۵سال تأخیر 
چندین سال متوالی است که وعده‌های مختلفی برای ساخت خط تراموای ارومیه داده می‌شود ولی هیچ‌یک از این وعده‌ها تا به حال عملی نشده است. به گزارش تسنیم، سخنگوی دوره گذشته شورای شهر ارومیه ابتدا در 6مهر93 خبر از عزم شهرداری برای احداث خط تراموا داد و چندی بعد در 13اسفند گفته بود: قرارداد اولیه طراحی و احداث تراموای شهری ارومیه با حضور نمایندگان شرکت آلمانی schlegel و سرمایه‌گذار ایرانی -آلمانی در حضور اعضای شورای اسلامی، شهردار ارومیه و معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهردار ارومیه امضا شده است. به‌گفته «میرعلی محمدی» با امضای این قرارداد، مشاور آلمانی موظف به تهیه طرح مطالعات امکان‌سنجی پروژه تراموای شهر ارومیه شد تا حداکثر آن را تا تیر سال94 به شهرداری ارومیه ارائه کند.اما این طرح بنا به دلایلی  اجرا نشده و تاریخ جدیدی که از سوی شورای شهر برای کلنگ‌زنی طرح تراموای ارومیه تعیین شد 6‌ماه ابتدای امسال است.


شهردار رشت انتخاب شد
در نودویکمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت، ناصر حاج‌محمدی با اخذ 10رأی از اعضای شورای شهر به‌عنوان شهردار رشت انتخاب شد. به‌گزارش تسنیم، ناصر حاج‌محمدی و بهزاد افشار 2گزینه مطرح‌شده از سوی اعضای شورای اسلامی شهر رشت بودند. حاج‌محمدی بعد از مسعود نصرتی، چهارمین شهردار منتخب شورای شهر رشت در دوره پنجم است؛ درحالی‌که 3منتخب قبلی نتوانستند از وزارت کشور صلاحیت لازم برای شهرداری رشت را کسب کنند. او نیز باید تا زمان تأیید حکم و تعیین رسمی به‌عنوان شهر‌دار رشت منتظر نظر وزارت کشور بماند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :