عضو شورای شهر تهران گفت: «طبق قانون، دولت در بخش توسعه و بلیت مترو موظف به پرداخت یارانه است که بهعلت کسری بودجه، این سهم را شهرداری تهران پرداخت میکند.» به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، افزایش کرایه ناوگان حملونقل عمومی در سال ۹۸ جزو مواردی بود که پس از ماهها کش و قوس در نهایت طی هفته گذشته به تأیید هیأت دولت رسید و کرایه انواع ناوگان حملونقل عمومی اعم از اتوبوس، مترو و تاکسی بهصورت یکپارچه ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد، اگرچه در بخشهایی چون تاکسیرانی این افزایش قیمت بیش از ۲۰ درصد اعلام شده بود. مجید فراهانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران درخصوص عملکرد دولت در حوزه مترو و علت شلوغی مترو به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: «شلوغی مترو به معضلی تاریخی تبدیل شده و علت اصلی آن هم وجود مشکل در بحث تأمین واگنهای شهرداری تهران است. حال باید گفت از زمانی که به شرکتهای خارجی که اغلب چینی و فرانسوی هستند جهت تأمین واگنهای خطوط متروی پایتخت، سفارش ساخت داده و پول بهحساب این شرکتها واریز میشود، تا زمانی که این واگنها ساخته شوند و بهدست ما برسند، ماهها زمان میبرد.» عضو شورای شهر تهران با اشاره به بودجه ۹۸ عنوان کرد: «مدیریت شهری برای خرید واگنهای مترو در بودجه سال ۹۸ مبلغی بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان درنظر گرفته است.» فراهانی با اشاره به فقدان همکاری مناسب گمرک برای ترخیص واگنهای سفارش داده شده، گفت: «در توضیح این نبود همکاری به عنوان مثال به خرید ۲۱ دستگاه نردبان غول پیکر سازمان آتشنشانی تهران اشاره میکنم. در زمان خرید این ۲۱ دستگاه نردبان، گمرک تا زمان دریافت ریال آخر حق خود، اجازه ترخیص این ۲۱ دستگاه را نداد، لذا مجبور شدیم در دو نوبت این ۲۱ دستگاه را ترخیص کنیم.»
شنبه 21 اردیبهشت 1398
کد مطلب :
55534
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/1lZG
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved