• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
پنج شنبه 19 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 55330
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/WyAX
+
-

سرنوشت تیم تک‌محصولی

سرنوشت تیم تک‌محصولی

«آنها از هیچی درس نمی‌گیرند»؛ این تیتر یک یکی از روزنامه‌های هوادار بارسلونا پس از شکست  4 بر صفر مقابل لیورپول و ناکامی دوباره این تیم از راهیابی به فینال لیگ قهرمانان است. بارسا مثل فصل قبل که بازی 1-4 برده در خانه خود را سه هیچ در زمین آاس‌رم باخته و حذف شده بود، باز هم کامبک خورد؛ آن هم مقابل تیمی که 2 ستاره خط حمله خود یعنی صلاح و فیرمینو را در اختیار نداشت و گل‌سازترین بازیکن خود یعنی مدافع چپ را بین دو نیمه از دست داد. تیم تک‌محصولی بارسلونا که معلوم نیست در صورت مصدومیت مسی چه سرنوشتی در انتظارش خواهد بود، باز هم لیگ قهرمانان را نبرد و این در حالی است که مسی اول فصل تعارفات گواردیولا و ژاوی را که گفته بودند لیگ داخلی از لیگ قهرمانان مهم‌تر است نفی و اعلام کرده بود که دیگر وقتش رسیده اروپا را هم ببرند. در فصلی که مسی به گل600خود رسید و سهمیه 50گل هر فصل خود را تکمیل کرد، باز هم خبری از عنوان اروپایی نیست و شاید توپ طلایی هم در ژانویه در کار نباشد. این نمی‌شود که مسی سه‌بار هم‌تیمی‌های  متوسط خود را در موقعیت تک‌به‌تک قرار دهد و این توپ‌ها گل نشود و بارسا ببرد. البته این اتفاق در طول سه، چهار فصل اخیر زیاد رخ داده و بارسا بدون مسی تیمی کاملا معمولی در حد لوانته بوده. مصاحبه‌های تکراری مربیان بارسا در فصل‌های اخیر را مرور کنید؛ همه آنها بدون استثنا گفته‌اند که «درست است که مطابق انتظار نبودیم؛ اما مسی تفاوت‌ها را رقم زد». پس یک تیم مربی و مدیرعامل می‌خواهد چه‌کار؟ به فهرست بلند و بالا و لوکس خریدهای بارسا در این سال‌ها نگاه کنید؛ تقریبا بیشتر آنها به‌درد نخور از آب درآمدند. با این روال در فصل آینده هم از عنوان اروپایی خبری نخواهد بود هر چند افرادی مثل گواردیولا یا پوچتینو در پیش‌بینی‌های خود بگویند «تیمی که مسی را دارد شانس اول قهرمانی است.» آیا مسی تا 45سالگی (طبق پیش‌بینی رئیس باشگاه، بارتومئو) می‌تواند به بازی ادامه دهد و همین مسئولیت سنگین را یک‌تنه به دوش بکشد؟
  هواداران بارسا معتقدند که رابرتسون که دور از چشم داور دست روی سر مسی گذاشت و او را هل داد باید کارت قرمز می‌گرفت. هواداران لیورپول هم مدعی‌اند  سوارس، رابرتسون را عمداً مصدوم کرده و باید توسط کمک‌داور ویدئویی شکار و از سوی داور اخراج می‌شد.
  بارسلونا در 8بازی آخر خارج از خانه لیگ قهرمانان اروپا در مراحل حذفی تنها یک برد داشته؛ لیورپول 4-0بارسلونا، منچستریونایتد 0-1 بارسلونا، لیون 0-0 بارسلونا، رم  3-0 بارسلونا، چلسی 1-1بارسلونا، یوونتوس 3-0بارسلونا، پاری سن ژرمن 4-0بارسلونا، اتلتیکومادرید 2-0 بارسلونا.
  بارسلونا برای پنجمین بار در لیگ قهرمانان با نتیجه چهار هیچ باخت که سنگین‌ترین شکست تاریخ آنها در این رقابت‌هاست؛ میلان ١٩٩٤ (فینال)، دیناموکیف ١٩٩٧، بایرن مونیخ ٢٠١٣، پاری سن ژرمن ٢٠١٧، لیورپول ٢٠١٩؛ سوارز در 18بازی اخیر خارج از خانه بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا موفق به گلزنی نشده است. او در این فصل فقط یک گل اروپایی زد؛ در بازی رفت همین مرحله.
  مسی چند ضربه به دروازه زد و چند پاس کلیدی داشت، اما یکی از شب‌های بدش را سپری می‌کرد. رونسرو، روزنامه‌نگار رئالی در یک برنامه تلویزیونی به‌تمسخر در لابه‌لای وسایل صحنه داشت دنبال مسی می‌گشت. او بعد از آلبا که 21بار توپ را از دست داد، با 17بار توپ لو دادن، بدترین عملکرد را داشت؛ 35پاس سالم، 6پاس اشتباه، 2ضربه در چارچوب، 2ضربه خارج از چارچوب، یک خطای گرفته شده برای تیم.
  جیمز میلنر که نیمه دوم در دفاع چپ بازی کرد، بعد از بازی در آغوش کلوپ اشک می‌ریخت. او سومین فینال خود را در لیگ قهرمانان تجربه خواهد کرد. شاید اشک‌هایش به‌خاطر خروج احتمالی در پایان فصل بود. میلنر یک‌ماه دیگر بازیکن آزاد خواهد بود.
  آلیسون بکر در 2 فصل متوالی موفق به کامبک‌های تاریخی مقابل بارسا شد. پارسال به آاس‌رم 1-4در نوکمپ باخت و در برگشت موفق به صعود شد و حالا با لیورپول نتیجه‌ای مشابه گرفته.
  برای پنجمین بار در مراحل حذفی لیگ قهرمانان فصل جاری، تیمی که بازی رفت را باخته بود، توانست در پایان به فینال صعود کند. پیش از لیورپول، آژاکس مقابل رئال‌مادرید، یوونتوس مقابل اتلتیکومادرید، منچستریونایتد مقابل پاری‌سن‌ژرمن و پورتو مقابل آ.اس رم موفق به این کار شده بودند. این تعداد کامبک در بازی‌های برگشت در تاریخ لیگ قهرمانان بی‌سابقه بوده است.
  لیورپول پس از منچستریونایتد دومین تیم انگلیسی است که توانسته 2 سال پیاپی به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کند. شیاطین‌سرخ در سال‌های2008و 2009به فینال رسیده بودند.
  لیورپول با برتری مقابل بارسلونا و رسیدن به بازی نهایی لیگ قهرمانان فصل جاری در رتبه چهارم جدول فینالیست‌های جام باشگاه‌ها و لیگ قهرمانان اروپا قرار گرفت. رئال‌مادرید با 16حضور در فینال، رکورددار است و پس از این تیم، میلان با 11و بایرن‌مونیخ با 10حضور در رده‌های بعدی قرار دارند. سرخپوشان آنفیلد در صورت قهرمانی،‌سومین تیم پرافتخار این مسابقات خواهند شد.
  ترنت الکساندر- آرنولد مدافع لیورپول با 2 پاس گلی که سه‌شنبه‌شب در اختیار واینالدوم و اوریگی قرار داد با 14پاس گل در این فصل، رکورددار لیورپولی‌هاست.
  جورجینیو واینالدوم پس از رایان بابل، نخستین بازیکن تعویضی لیورپول در لیگ قهرمانان است که توانست پس از آمدنش به زمین، 2گل برای سرخپوشان به‌ثمر برساند. او همچنین نخستین بازیکن تعویضی تاریخ لیگ قهرمانان است که توانسته 2 گل به بارسلونا بزند.
  دیووک اوریگی نخستین گلش را در تاریخ چمپیونزلیگ به‌ثمر رساند. او حالا پنجاهمین بازیکن لیورپولی است که در تاریخ این رقابت‌ها گل می‌زند.
  لیورپول حالا در 14بازی خود در CL و در آنفیلد شکست نخورده است. آنها در 5بازی خانگی اخیرشان در این رقابت‌ها گلی دریافت نکرده‌اند.
لیورپول در انتظار معجزه دوم
بعد از صعود دراماتیک لیورپول به فینال لیگ قهرمانان اروپا، حالا هواداران این تیم آرزو می‌کنند یک معجزه دیگر اتفاق بیفتد. شاگردان کلوپ درصورت قهرمان نشدن در این فصل لیگ برتر حسرت قهرمانی خود را 30 ساله خواهند کرد. اما در یک صورت و فقط در یک صورت ممکن است سرنوشت قهرمانی با پلی‌آف و بازی تکراری بین دو تیم صدرنشین مشخص شود؛ من‌سیتی 4-0 به برایتون ببازد، لیورپول با ولوز 4-4 مساوی کند. در حال حاضر تفاضل گل دو تیم +69 به +65 به سود من‌سیتی است و سیتی یک امتیاز از سرخپوشان بیشتر دارد. درصورتی که چنین نتایجی در هفته آخر رقم بخورد همه‌‌چیز مساوی می‌شود و چون در لیگ برتر به بازی مستقیم دو تیم در طول فصل توجهی نمی‌شود، درصورت برابر بودن همه‌‌چیز از جمله امتیاز و تفاضل گل، قهرمان لیگ با یک بازی مستقیم بین دو تیم مشخص خواهد شد. برای کسب سهمیه یا رقابت بین تیم‌های در حال سقوط هم همین فرمول حکمفرماست. البته درصورت توقف من‌سیتی و برد لیورپول قهرمانی لیورپولی‌ها قطعی خواهد شد که این از معجزه‌ای که آن را توضیح دادیم سخت‌تر است!

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :