• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 18 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 55215
+
-

هیجان مایکروسافتی در بیلد‌۲۰۱۹

در کنفرانس امسال مایکروسافت در بخش نرم‌افزار رونمایی‌هایی صورت گرفت که نظر کاربران بسیاری را جلب خود کرده است

هیجان مایکروسافتی در بیلد‌۲۰۱۹



مایکروسافت هم مثل دیگر شرکت‌های مهم فناوری جهان هر سال نشست‌ها و رویدادهای مختلفی را برگزار می‌کند اما مهم‌ترین و هیجان‌انگیز‌ترین مورد آن بیلد است که در سال ۲۰۱۹ اتفاقا مورد توجه بیشتری هم قرار گرفته است.
در بیلد ۲۰۱۹ خبری از سخت‌افزارهای جدید نبود اما تا دلتان بخواهد، بخش نرم‌افزار مایکروسافت پرخبر بود.

نرم‌افزار جدید ترمینال
مایکروسافت بالاخره پس از مدت‌ها انتظار اپلیکیشن جدید خط فرمان مایکروسافت یا همان ترمینال را معرفی کرده ‌که اتفاقا فیلم رونمایی از آن هم خیلی مورد توجه کاربران قرار گرفته است.
این اپلیکیشن مرکزیت دسترسی به محیط‌هایی مانند
 PowerShell و Cmd و زیرسیستم لینوکس برای ویندوز (WSL) را فراهم می‌کند. اپلیکیشن ویندوزترمینال از ایموجی و رندرگیری متنی مبتنی‌ بر GPU پشتیبانی می‌کند.
ترمینال جدید به کاربران اجازه استفاده از فونت‌های جدید و حتی اموجی‌ها را می‌دهد. مایکروسافت همچنین در این کنفرانس نسخه دوم زیرسیستم ویندوز برای لینوکس (2WSL) را معرفی کرد که تکنولوژی‌های توسعه‌یافته برای پلتفرم قدرتمند اژور را به دسکتاپ و ویندوز‌10 می‌آورد. این آپدیت سرعت عملیات سنگین روی سیستم فایل را تا دو برابر افزایش داده و از Linux Docker هم پشتیبانی می‌کند.

پیشرفت جدید کورتانا
به گزارش همشهری، در بیلد ۲۰۱۹ گوشه‌هایی از پیشرفت مهارت‌های دستیار صوتی مایکروسافت یا همان کورتانا نشان داده شد که خیلی‌ها را هیجان‌زده کرد. با پیشرفت هوش مصنوعی این دستیار صوتی حالا توانایی گفت‌وگوی آن با کاربر افزایش پیدا کرده است. موتور هوش مصنوعی مایکروسافت قرار است از طریق فریم‌ورک Bot در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گیرد. با این کار مثلا شرکت‌ها‌یی می‌توانند دستیار هوش مصنوعی ویژه خود را داشته باشند که با مدیران و چارت سازمانی آنها آشنا باشد.

تلاش تازه برای جهش اج
مایکروسافت مدت‌هاست که بازی را در دنیای مرورگرها در مقابل نرم‌افزارهایی مانند فایرفاکس و کروم باخته است. این شرکت اما حالا نشان داده هنوز نا‌امید نشده و می‌خواهد با مرورگر اج، بار دیگر به میدان بازگردد. مایکروسافت همزمان با پیاده‌سازی‌ موتور کرومیوم در اج، قابلیت‌های حریم خصوصی و ابزارهای کاربردی نظیر اجرای سرویس‌ها و اپ‌های قدیمی مبتنی بر وب را به مرورگر خود اضافه کرده است. نسخه جدید اج به حالتی مجهز است که ویژه اپ‌ها و سایت‌هایی قدیمی است که تنها با اینترنت اکسپلورر به‌درستی کار می‌کردند. 3سطح جدید از حریم خصوصی به مرورگر اضافه شده که شامل Unrestricted، Balanced  و Strict است و هر یک از تنظیمات جداگانه برای مواردی نظیر ردیابی اپ‌های شخص ثالث بهره می‌برند.

فلوید برای یکپارچه‌سازی آفیس
فریم‌ورک تحت وب Fluid مایکروسافت احتمالا آینده آفیس خواهد بود و به‌زودی دیوار بین اپلیکیشن‌های مختلف را از میان برخواهد داشت و ارتباط بین اپ‌ها را به امری عادی تبدیل خواهد کرد. توسعه‌دهندگان با استفاده از این سرویس قادر به ایجاد سرویس‌های تعاملی و اشتراکی و اپلیکیشن‌هایی مبتنی بر وب ویژه تولید اسناد هستند.
نه‌تنها قابلیت‌های متنوع دستیارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای ترجمه و دریافت متون از وب و برخی وظایف دیگر برای فلوید درنظر گرفته شده، بلکه این پلتفرم با اپلیکیشن‌های ورد، مایکروسافت تیمز، آتلوک و سایر محصولات هم یکپارچه می‌شود. مایکروسافت در کنفرانس بیلد امسال علاوه بر معرفی قابلیت‌هایی جدید برای نسخه ویندوز این مرورگر، اعلام کرد که اج «به‌زودی» برای کامپیوترهای مک هم منتشر می‌شود. به‌کارگیری موتور کرومیوم در مرورگر اج، تحول بسیار بزرگی در عملکرد این مرورگر اینترنتی به‌وجود آورده و انتظار می‌رود کاربران آن بیشتر از گذشته شود.


کمک هوش مصنوعی در ویراستاری

اگر از کاربران نسخه آنلاین ورد هستید، به‌زودی ویرایشگر جدیدی به این نسخه اضافه می‌شود که با هوش مصنوعی به شما در ویراستاری نوشته‌هایتان می‌کند. مایکروسافت در کنفرانس خود، قابلیتی به‌نام «ایده‌ها» (Ideas) را رونمایی کرده که قرار است به نویسندگانی‌ که سروکارشان با نوشتن و نرم‌افزار ورد است کمک کند تا با صرف کمترین زمان، نوشته‌هایی بی‌نقص داشته باشند. قابلیت «ایده‌ها» در نسخه آنلاین ورد به نویسندگان کمک می‌کند نوشته‌ای کوتاه و خوانا بنویسند؛ بدین‌صورت که اگر جمله‌ای سخت و پیچیده در متن باشد، هوش مصنوعی ورد جمله‌ای خواناتر و ساده‌تر را به‌صورت خودکار پیشنهاد می‌دهد. یکی دیگر از قابلیت‌های این هوش مصنوعی بررسی دستورزبان است؛ یعنی ویرایشگر حرفه‌ای دستورزبان متن نوشته‌شده را چک می‌کند و درصورت وجود غلط‌های دستورزبانی، آنها را اصلاح می‌کند. اینها تمام توانایی‌های این ویرایشگر نیست. یکی از ویژگی‌های جذاب‌ قابلیت «ایده‌ها» و هوش مصنوعی ویرایشگر نسخه آنلاین ورد، استخراج کلمات کلیدی هر مقاله و مطلب است. این ویژگی می‌تواند برای نوشتن چکیده مقاله، سئو مطلب برای وب‌سایت‌ها و... کارایی بسیار‌ زیادی داشته باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :