• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 18 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 55189
+
-

مجلس علیه افزایش قیمت بنزین


یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تهیه طرحی دو فوریتی برای ممنوعیت سهمیه‌بندی و یا افزایش قیمت بنزین در سال‌۹۸ خبر داد.

به گزارش ایسنا، مجتبی ذوالنوری نماینده قم و عضو فراکسیون ولایی مجلس افزود: نمایندگان اعلام کردند که موافق سهمیه‌بندی و یا افزایش قیمت بنزین نیستند اما این نگرانی وجود دارد که دولت خودسرانه بنزین را گران کرده و سهمیه‌بندی را اعلام کند که نتیجه آن ایجاد مشکل برای معیشت مردم است. به گفته این نماینده مجلس، براساس این طرح هرگونه سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین به‌صورت تک نرخی یا چند نرخی در سال ۹۸ ممنوع می‌شود و دولت موظف می‌شود که قیمت بنزین و گازوئیل در سال ۹۷ و اول ۹۸ را تا پایان سال ۹۸ حفظ کند. وی توضیح داد: ‌افزایش ۵۰۰ تومانی قیمت بنزین باعث افزایش 2برابری قیمت کرایه‌ها و به تبع آن تأثیر در بخش تولید و کالا و خدمات می‌شود و مردم دیگر تحمل افزایش قیمت را ندارند.

حسین حاجی دلیگانی نماینده اصولگرای دیگر هم گفت: درحالی‌که تا‌کنون 100نماینده این طرح را امضا کرده‌اند، با تصویب این طرح تا پایان سال‌جاری با افزایش قیمت بنزین و گازوییل مواجه نخواهیم بود.

به گفته این عضو کمیسیون برنامه و بودجه، دولت بایستی از راه‌های جایگزین مثل کارت سوخت و ترغیب به استفاده از سوخت سی ان جی برای کاهش مصرف بنزین و کنترل قاچاق سوخت استفاده کند. همچنین افزایش قیمت بنزین در این شرایط یک راه‌حل منطقی نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید