• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 17 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 55125
+
-

اشتغال یک‌سوم جمعیت فعال آذربایجان شرقی

سید مرتضی احمدپور/تبریز - خبرنگار


با وجود این‌که آذربایجان شرقی از نظر آمار اشتغال از میانگین کشوری وضع بهتری دارد، اما وجود فرهنگ کار و کوشش در این خطه کمترین میزان بیکاری را هم برنمی‌تابد. 
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان ‌شرقی با اشاره به وضع اشتغال در استان اظهار می‌کند: نگاهی به آمار جمعیت فعال در استان نشان می‌دهد تغییر چندان جالبی در نحوه اداره اقتصادی خانواده‌ها پیش نیامده است.
میراحد حسینی ادامه می‌دهد: آمار خانواده‌های تک‌نان‌آور در استان چندان جالب نیست، زیرا از جمعیت 4 میلیونی استان فقط حدود یک میلیون و 350 هزار نفر مشمول شرایط کار کردن هستند. از این تعداد هم یک میلیون و 200 هزار نفر شغل دارند. وی بیان می‌کند: اتفاق دیگری که در حوزه اشتغال در استان رخ داده، افزایش وزنه اشتغال‌زایی بخش خصوصی در برابر بخش‌های عمومی و دولتی است به نحوی که 800 هزار نفر از جمعیت شاغل استان در بخش‌های خصوصی مشغول به کار و 400 هزار نفر بقیه در دستگاه‌های دولتی و عمومی شاغل هستند. این موضوع نشان از ضرورت توجه جمعیت جویای کار به توانمندی‌های بخش خصوصی است.
حسینی درباره این‌که از 150 هزار نفر جمعیت فعال ولی فاقد شغل استان چه تعداد جویای کار واقعی هستند و برای آنان چه برنامه‌‌ریزی‌ای شده است، عنوان می‌کند: 120 هزار نفر از جمعیت جویای کار جدی و دائمی هستند و برای اشتغال‌زایی آنان طرح‌های فراگیر اشتغال روستایی و فراگیر، توسعه کارآفرینی، ایجاد کانون‌های کارآفرینی‌، ایجاد مراکز مشاوره و احیای روش استاد - شاگردی در نظر گرفته شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید