• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 17 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 55023
+
-

آغاز عرضه کالاهای تنظیم بازاری‌ماه مبارک رمضان

توزیع گوشت قرمز و شکر تنظیم بازاری با نرخ مصوب آغاز شد


با آغاز ‌ماه مبارک رمضان، دست اندرکاران تنظیم بازار از عرضه برخی اقلام موردنیاز مردم مانند برنج، شکر، گوشت و... به نرخ مصوب در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و نمایشگاه‌های طرح ضیافت خبر می‌دهند.

به‌گزارش همشهری، تب قیمت‌ها در بازار اقلام خوراکی در حالی تندتر شده که مسئولان تنظیم بازار در اقدامی دیر‌هنگام از آغاز توزیع برخی کالاهای اساسی مورد نیاز‌ماه مبارک رمضان خبر می‌دهند.

با عبور قیمت هر کیلوگرم گوشت شقه گوسفندی از 100هزار تومان، برنج ایرانی 25هزار تومانی و کمبود روغن نباتی در بازار دیروز مسئولان از روند کاهشی قیمت محصولات پروتئینی در بازار‌ماه مبارک رمضان، عرضه گوشت تنظیم بازاری به ازای هر کدملی سرپرست خانوارها به میزان 4کیلوگرم یا نیم شقه وتوزیع کالاهای اساسی ویژه ‌ماه رمضان مانند شکر با نرخ مصوب در فروشگاه‌های زنجیره‌ای خبر دادند.

گوشت تنظیم بازاری با کد ملی سرپرست خانوار
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با اشاره به روند کاهشی قیمت محصولات پروتئینی در‌ماه مبارک رمضان، گفت: با عرضه مداوم گوشت مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز در سطح بازار، قیمت این محصولات در آستانه ‌ماه مبارک رمضان متعادل شده و تلاش داریم با تداوم عرضه روند کاهشی به‌خود بگیرد. حمید ورناصری میانگین قیمت‌های مرغ در سراسر کشور را 11هزار و 500 و در برخی استان‌ها حتی کمتر از 11هزار تومان و هر کیلوگرم تخم مرغ را 6هزار تومان دانست و افزود: ستاد تنظیم بازار برای تامین بازار و کاهش قیمت‌ها برنامه‌ریزی کرده است به‌طوری که در قالب طرح ضیافت 20هزار تن گوشت مرغ گرم و منجمد و 5هزار تن گوشت قرمز منجمد با قیمت‌های مصوب به بازار عرضه شود.

این در حالی است که برومند چهار آیین عضو هیأت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی با اشاره به افزایش 100تومانی نرخ هر کیلوگرم گوشت مرغ، متوسط نرخ دیروز این محصول درب مرغداری را ۸۲۰۰ و مرغ آماده طبخ در خرده‌فروشی‌ها را ۱۲ تا ۱۲۵۰۰تومان اعلام کرد.

علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی نیز با بیان اینکه قیمت گوشت قرمز در بازار از اسفند سال قبل تا به امروز ثابت بوده است، گفت: قیمت مصرف‌کننده دیروز گوشت گوسفند شقه‌‌ای بدون دنبه در مغازه‌ها حدود ۱۰۳هزار تومان بود که به نرخ حدود ۹۵هزار تومان به مغازه‌دار عرضه و با احتساب سود ۱۰درصدی به‌دست مصرف‌کننده می‌رسد.

محمد قبله، مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت نیز با بیان اینکه گوشت تنظیم بازاری به ازای هر کد ملی سرپرست خانوار 4کیلو گوشت یا نیم شقه تخصیص داده اما در فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع نمی‌شود، گفت: در فرایند تخصیص گوشت نیازی به حضور افراد خانوار وجود نداردو این فرآورده بین جامعه هدف کارگری، کارمندی لشگری و کشوری و... توزیع می‌شود با این روند خبر ضرورت حضور فرزندان برای دریافت گوشت در فروشگاه‌ها صحت ندارد.

   توزیع برنج و شکر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای از توزیع کالاهای اساسی ویژه ‌ماه رمضان با نرخ مصوب خبر داد و گفت: تناژ تخصیص یافته صرفا برای شهر تهران از سوی ستاد تنظیم بازار برای توزیع در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به میزان شکر ۱۰۰۰تن و برنج ۱۳۰۰تن است.  وی با بیان اینکه براساس مصوبه کارگروه ستاد تنظیم بازارقرار است کالاهای اساسی ازجمله شکر، برنج، روغن مصرف خانوار، خرما، گوشت منجمد گوساله، مرغ منجمد و مرغ گرم در این ایام در فروشگاه‌های زنجیره‌ای عضو این اتحادیه عرضه شود، افزود: تناژ تخصیص یافته صرفا برای شهر تهران از سوی ستاد تنظیم بازار برای توزیع در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به میزان شکر 1000تن و برنج 1300تن است که تا‌کنون فرایند جذب این دو قلم کالا شروع شده و قیمت‌گذاری براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار خواهد بود.  او با اشاره به اعمال تخفیفات ویژه در کالاهای اساسی برای تقویت توان خرید و بهبود سبد کالای مصرف‌کنندگان در ایام‌ ماه رمضان گفت: کالاهای اساسی با تخفیفاتی بین 5 تا 15درصد در فروشگاه‌های عضو این اتحادیه در سراسر کشور عرضه می‌شود ضمن اینکه جشنواره‌های متنوع زیادی در این ایام درنظر گرفته شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید