• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 17 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 54996
+
-

شفافیت رمز سازندگی

چهره روز
شفافیت رمز سازندگی


سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به تازگی گفته این نهاد از دوران بن بست‌های تکنیکی عبور کرده و تلاش می‌کنیم در سایر حوزه‌های دیگر نفتی ازجمله زنجیره پایین‌دستی نفت ورود جدی تری داشته باشیم تا جلوی خام فروشی را بگیریم. به گفته او، بخش خصوصی در کنار قرارگاه سازندگی می‌توانند خلأ حضور شرکت‌های خارجی به‌دلیل تحریم‌ها را پر‌کنند.

سعید محمد همچنین در واکنش به شائبه رانت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در مناقصه‌های اقتصادی تأکید می‌کند: قرارگاه سازندگی هیچ‌گونه رانتی ندارد و طبق قانون و مقررات شفاف عمل می‌کند هم مالیات و هم بیمه می‌دهیم و اقبال پیمانکاران برای همکاری با قرارگاه افزایش یافته و ما با بخش خصوصی رقابت نداریم بلکه رفاقت داریم. نمی‌خواهیم جایگزین بخش خصوصی شویم.

این شاید برای نخستین بار است که مرد شماره یک یکی از نهادهای مهم فعال در بخش‌های مختلف شفاف و صریح در مقابل خبرنگاران قرار می‌گیرد و به نقدها و شائبه‌ها پاسخ می‌دهد و ابائی از بیان مواضع و جهت‌گیری‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در عرصه اقتصادی کشور ندارد. بی‌تردید اگر این نهاد بتواند در زمینه‌هایی وارد فعالیت شود که بخش خصوصی انگیزه یا توان سرمایه‌گذاری ندارد، می‌تواند راهگشا باشد، مشروط به اینکه این حضور هم شفاف و هم هموار‌کننده حضور بخش خصوصی در مرحله اجرای طرح‌هایی در مرحله واگذاری‌های پس از تکمیل طرح‌ها و پروژه‌ها باشد. چه اینکه شفافیت رمز سازندگی است و پاسخگو بودن شرط لازم به شمار می‌رود.

سعید محمد از نسل دوم سپاه پاسداران است و جوان، متولد 1347در تهران و دارای دکتری مهندسی عمران که 15مهر پارسال سکان هدایت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا را برعهده گرفته که بزرگ‌ترین پیمانکار پروژه‌های دولتی در بخش زیرساخت‌های حمل‌ونقل و طرح‌های زیربنایی و البته ابرپروژه‌های نفت و گاز ایران به شمار می‌رود.

او که به صراحت معتقد است مجموعه تحت فرماندهی‌اش خود را بازوی دولت و همکار و رفیق سازندگان و پیمانکاران بخش خصوصی می‌داند، برای تقویت اعتماد عمومی و زدودن برخی شائبه‌ها و شایعه‌ها می‌گوید که راه مطمئن شفافیت است و تکیه بر قانون. آینده نشان خواهد داد از دوران مدیریت سعید محمد چه میراثی باقی می‌ماند و آیا او راه شفافیت را ادامه خواهد داد؟

این خبر را به اشتراک بگذارید