• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 16 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 54916
+
-

بنزین هم غیرعلنی شد

برخی وزیران دولت امروز در خانه ملت بدون حضور خبرنگاران درباره بنزین گزارش می‌دهند

چند روز پس از اعلام خبر تکذیب شده سهمیه‌بندی بنزین از پنجشنبه شب گذشته، همچنان بازار گمانه‌زنی و اظهارنظر درباره این فرآورده استراتژیک داغ است و در تازه‌ترین اتفاق، صبح امروز در مجلس نمایندگان با حضور برخی وزرای کابینه حسن روحانی نشست غیرعلنی خواهند داشت تا ببینند آیا در آخرین نشست شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی با حضور روسای قوای سه گانه تصمیم قطعی برای سهمیه‌بندی بنزین گرفته شده است یا نه؟ بهروز نعمتی، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس دیروز با ذکر این خبر گفت: مقرر شد مجلس و دولت برای بررسی این موضوع جلسات مشترکی داشته باشند اما فعلا موضوع افزایش قیمت بنزین و سهمیه‌بندی آن مطرح نیست.

واکنش‌ها به جنجال سهمیه‌بندی
حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در تشریح نشست دیروز این فراکسیون با تأکید بر اینکه دولت نباید قیمت بنزین را افزایش دهد، گفت: اگر مشکل قاچاق بنزین است چرا دولت کارت سوخت را حذف کرد. به‌گزارش خانه ملت، وی گفت: در این نشست نمایندگان تأکید کردند برای افزایش قیمت بنزین مجوز قانونی در دست دولت نبوده و دولت نمی‌تواند قیمت بنزین را بدون مصوبه مجلس افزایش دهد. این نماینده مجلس افزود: نمایندگان عضو فراکسیون ولایی مجلس در این نشست به مشکوک‌بودن منشأ خبر اعلام ناگهانی بنزین 2500تومانی از نظر قریب الوقوع بودن این اقدام اشاره و تأکید داشتند این مورد از مصادیق تشویش اذهان عمومی بود و نظام اقتصادی کشور از اینگونه خبرها ملتهب شده و موجبات نگرانی بیشتر مردم فراهم می‌شود. یک نماینده اصولگرای دیگر مجلس هم گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس راهکارهای قابل‌قبولی را برای مدیریت موضوع افزایش نرخ بنزین ارائه کرده که می‌توان این مسائل را در نشست مشترک مجلس و دولت بررسی کرد. حسینعلی حاجی دلیگانی افزود: اگر دولت در این رابطه راهکاری دارد می‌تواند ارائه کند در غیراین صورت می‌توان از راهکارهای مرکز پژوهش‌ها استفاده کرد. اشاره این نماینده به پیشنهاد اختصاص سهمیه بنزین به هر نفر ایرانی به جای خودروهاست که تاکنون نه مجلس و نه کارشناسان با آن موافق هستند. علی لاریجانی، رئیس مجلس در واکنش به اظهارنظر حاجی دلیگانی گفت: قطعا این موضوعات و مسائل را پیگیری کرده و در این رابطه جلساتی را برگزار خواهیم کرد.

   بنزین و تشویش اذهان عمومی

نماینده مردم زابل روز گذشته در صحن علنی مجلس اظهار کرد: جماعتی بدون‌مدنظر قرار دادن شرایط، شایعه‌گرانی بنزین را در جامعه راه انداختند و موجب تشویش افکار عمومی شدند که خلاف قانون بود و قصد داشتند عامدانه مردم را نسبت به مسئولان بدبین کنند که باید با منشأ این شایعات برخورد شود. محمدحسین قربانی، نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس گفت: در این شرایط نابسامان اقتصادی کشور که دغدغه مردم معیشت است، افزایش قیمت بنزین به‌هیچ‌وجه به صلاح نیست. وی افزود: بارها از زبان آقایان شنیده شده است که در سال 98قیمت بنزین هیچ‌گونه افزایشی ندارد و مجلس نیز در بودجه سال 98چنین مجوزی را نداده است، بنابراین چگونه یک شبه شایعه گرانی آن پخش می‌شود؟

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :