• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 16 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 54889
+
-

ساز ناکوک گرانی در بازار خودروهای خارجی

ساز ناکوک گرانی در بازار خودروهای خارجی

اجرایی نشدن مصوبه هیأت وزیران برای ترخیص 15هزار خودروی وارداتی دپو شده درگمرک و ممنوعیت واردات موجب رشد 40درصدی قیمت این خودروها در حاشیه بازار شده است.
به گزارش همشهری، مهلت مصوبه پارسال هیأت وزیران برای ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک امروز به پایان رسیده و واردکنندگان با اعلام ترخیص 500دستگاه خودرو، درخواست تمدید مهلت ترخیص خودروهای مذکور را از گمرک دارند. از 20فروردین‌ماه امسال تا‌کنون قیمت این خودروها نیز از قافله گرانی بی‌رویه خودرو عقب نمانده و برخی خودروهای خارجی رشد قیمت 2میلیارد تومانی را داشته‌اند. به‌نظر می‌رسد بازار این خودروها بیش از هر چیز از تداوم ممنوعیت واردات و قطع شدن عرضه این خودروها به بازار متاثر است. مسئولان وزارت صنعت و متولیان تجارت خارجی از تداوم ممنوعیت واردات خودرو تا پایان سال 98به‌دلیل تنگناهای ارزی خبر می‌دهند.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه ١۵هزار خودرو در گمرک خاک می‌خورد، گفت: با محاسبه نرخ روز ارز، ٨هزار میلیارد تومان خودرو در گمرک وجود دارد که متعلق به مشتریان بوده و خاک می‌خورد. مهدی دادفر افزود: به‌دلیل ناهماهنگی دستگاه‌ها، سوال ما از رئیس‌جمهوری آن است که چرا این مصوبه دولت اجرا نشده و چرا نمی‌خواهند و نمی‌گذارند که مردم آنچه مطلوبشان است، انجام شود. مدیرعامل سابق سایپا هم افزایش قیمت خودروهای خارجی را ناشی از ممنوعیت واردات و توقف عرضه این خودروها دانست و به همشهری گفت: 15هزار خودروی دپو شده با تخصیص ارز وارد کشور شده و متعلق به مشتریان این خودروهاست. سعید مدنی تأکید کرد: باید قیمت فروش این خودروها به مشتریان بر مبنای ارز تخصیص یافته برای واردات و سایر هزینه‌ها تعیین و به مشتریانی که برای خرید آن ثبت نام کرده‌اند، تحویل داده شود. به گفته او، متأسفانه اکنون این خودروها در گمرک زیر آفتاب و باد و باران مانده و در حال ازبین رفتن هستند و باقی‌ماندن آنها در گمرک موجب زیان توأم مشتریان و واردکنندگان خودرو  می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید