• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 16 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 54871
+
-

معرفی پیام‌رسان‌ برای مکاتبات اداری کشور

چشم انداز
معرفی پیام‌رسان‌ برای مکاتبات اداری کشور

شورای‌عالی فضای مجازی کشور اعلام کرده طبق بررسی‌های صورت گرفته 3 پیام‌رسان اجتماعی «بله»، «سروش» و «گپ» را به‌عنوان پیام‌رسان‌های واجد شرایط برای انجام مکاتبات اداری و ارائه خدمات اداری و همچنین انجام تبلیغات توسط نهادها و مؤسسات دولتی، عمومی و غیردولتی درنظر گرفته است.
پیش از این براساس بند۱۱ مصوبه «سیاست‌ها و اقدامات ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» شورای‌عالی فضای مجازی کشور استفاده از پیام‌رسان‌های اجتماعی خارجی برای مکاتبات اداری و ارائه خدمات اداری را ممنوع اعلام کرده است. به‌گزارش سایت این شورا، تمامی نهادها و مؤسسات دولتی، عمومی و غیردولتی باید برای تبلیغات خود از محیط پیام‌رسان‌های اجتماعی صرفا داخلی با بیش از یک میلیون کاربر فعال استفاده کنند.
این در حالی است که بسیاری از خبرگزاری‌های دولتی و سازمان‌های دولتی و حاکمیتی که با فیلتر شدن تلگرام از این پیام‌رسان خارج شده بودند چندی پیش فعالیت خود را در این پیام‌رسان از سر گرفتند. این سازمان‌ها اما اعلام کرده‌اند که در نسخه‌های کپی تلگرام مشغول به فعالیت هستند. نسخه‌های کپی تلگرام که از طریق تونل‌های بدون فیلتر و مرموز به سرورهای تلگرام وصل می‌شوند را وزیر ارتباطات بارها فاقد امنیت خوانده است.

نظرسنجی اسفندماه سال۹۷ ایسپا نشان می‌دهد که ۷۰.۶درصد جوانان ۱۸ تا ۲۹ساله کشور، هم‌اکنون از تلگرام استفاده می‌کنند. همچنین براساس آمارهایی که این مرکز منتشر کرده میزان حضور ایرانیان در شبکه‌های پیام‌رسان ایرانی سروش ۲.۴درصد، آی‌گپ: ۰.۵ درصد، بله ۰.۳درصد، ایتا ۰.۶ درصد، گپ ۰.۲درصد، بیسفون ۰.۱درصدو ساینا صفردرصد اعلام شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید