• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 16 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 54817
+
-

سومین تلاش آقای میانجی

سومین تلاش آقای میانجی

مصطفی شوقی

حامد حدادی سومین نفری است که آقای میانجی، میانه‌اش را با فدراسیون می‌گیرد. سیدرضاصالحی امیری از روزی که رئیس کمیته ملی المپیک شده است جدا از ارتقای جایگاه این کمیته در ورزش کشور از یک تدارکاتچی مسابقات آسیایی و المپیک به یک نهاد تأثیرگذار در زمینه‌های مختلف وظیفه میانجیگری برای رفع اختلافات میان ورزشکاران و فدراسیون‌های ورزشی و بعضا مربیان تیم‌های ملی را برعهده گرفته است. او در سومین اقدام سراغ حامد حدادی - بازیکن تیم ملی بسکتبال- برای رفع کدورت با شاهین طبع- سرمربی تیم ملی- رفته است. 
صالحی امیری البته در این راه همیشه موفق نبوده است و در نخستین اقدام میانجیگرایانه‌اش سعی کرد کیانوش رستمی، وزنه‌بردار قهرمان جهان را که از اردوی تیم ملی دوری کرده بود و به تنهایی تمرین می‌کرد با کادر فنی وزنه‌‌برداری آشتی دهد. اما کیانوش و فدراسیون خیلی تمایل به این کار نداشتند. در نهایت گرچه تفاهمی صورت گرفت اما عملا آنچه رخ داد، همان رویه سابق ورزشکارسالاری کیانوش رستمی بود که فدراسیون وقت علی مرادی هم در آتش آن می‌دمید و به نوعی به او این امتیاز را داده بود تا خارج از دایره فنی فدراسیون عمل کند. نتیجه این کار البته برای رستمی، ناکامی  در چند تورنمنت بود. 
صالحی امیری در دومین اقدام به‌طور موقت پیروز شد و احسان حدادی را با فدراسیون دوومیدانی آشتی داد؛ صلحی شکننده که تا امروز هم ادامه دارد. گرچه در میانه این میانجیگری حدادی و کیهانی- رئیس فدراسیون- چندباری علیه هم در رسانه‌ها سخن گفتند اما نزدیکی و همراهی موقتی در نهایت رخ داده است  و نتیجه این شدکه تنها مدال طلای ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا 2019 دوحه توسط حدادی به دست آمد، چند روز بعد در مسابقات دایموند لیگ هم حدادی دومین سهمیه المپیک 2020 را برای ایران کسب کرد. 
سیدرضا صالحی امیری از نزدیکان رئیس دولت محسوب می‌شد و دومین وزیر پیشنهادی روحانی  برای ورزش بود که از مجلس رای اعتماد  نگرفت. او بعد از آن در حلقه اول رئیس‌جمهور قرار گرفت و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی شد. درحالی‌که یک سال به‌کار دولت اول روحانی مانده بود، به‌عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس معرفی شد و این بار رأی گرفت. در دولت دوم اما او در کابینه قرار نگرفت و مدتی را در شهرداری تهران گذراند تا اینکه در انتخابات ریاست کمیته ملی المپیک به‌عنوان رئیس برگزیده شد. دریکی دو سال اخیر جایگاه کمیته المپیک از نظر حضور در تحولات ورزشی بسیار پررنگ و مرجعی مهم برای رسیدگی به برخی از امور ورزشی و فدراسیون‌های خاص همانند کشتی، جودو و وزنه‌برداری شده است. صالحی‌امیری با نزدیکی بیشتری نسبت به روسای سابق به ورزشکاران و فدراسیون‌های ورزشی فعالیت آنها را رصد می‌کند و با هدفمندی خاصی ورزشکارانی که مرجعیت بیشتری در ورزش‌های خود دارند و البته با فدراسیون یا مربی‌شان به مشکل برخورده‌اند را برای رفع کدورت‌ها مورد توجه قرار داده است. در سومین مرتبه اما او حامد حدادی را که توسط شاهین‌طبع - سرمربی تیم ملی- کنار گذاشته شده است، برای آشتی با فدراسیون و سرمربی فراخوانده است. گویا در این زمینه صالحی امیری از طباطبایی درخواست کرد شرایطی را فراهم کند تا مشکلات میان حامد حدادی - سنتر تیم ملی بسکتبال- و مهران 
شاهین طبع برطرف شود. حامد حدادی که هم‌اکنون در تهران حضور ندارد، قرار است پس از بازگشت به تهران در جلسه‌ای با رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص مشکلات به‌وجود آمده با مسئولان فدراسیون صحبت کند. گفته می‌شود که صالحی‌امیری در این زمینه هم با حدادی تماس تلفنی گرفته است. پس از آنکه مجادله میان حامد حدادی با سرپرست و سرمربی تیم ملی صورت گرفت، مشکلاتی برای ادامه حضور حدادی در تیم ملی پیش آمد مدتی بعد حدادی از کنار گذاشتن اختلافات خود با کادر فنی تیم ملی واز بازگشت خود خبر داده بود، سرمربی تیم ملی با حضور او در تیم ملی مخالفت کرد. این دو مدتی هم  در رسانه‌ها علیه هم گفت‌وگو کردند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :