• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 15 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 54684
+
-

مرزبان شجاع چطور منجی 2کودک شد؟

کوتاه از حادثه
مرزبان شجاع چطور منجی 2کودک شد؟


مامور وظیفه‌شناس مرزبانی وقتی 2پسربچه را دید که در دریا با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند، به دل دریا زد و توانست آنها را از مرگ نجات دهد.

این مرزبان شجاع که استوار دوم حامد عسکری‌خواه نام دارد و در پایگاه دریابانی بندرعباس خدمت می‌کند در گفت‌وگو با فارس جزئیات این حادثه را بازگو کرد. او گفت: «من گیلانی هستم. اما از 6سال قبل برای خدمت به بندرعباس آمده‌ام. روز 6فروردین در پارک کپشکن با همکارانم مشغول گشتزنی بودیم که 2پسربچه 6 و 8ساله را دیدم که در آب دست و پا می‌زنند. از طرفی مادرشان هم در ساحل شیون می‌کرد. ظاهرا آنها اهل سیستان و بلوچستان بودند و هیچ‌کس هم متوجه بچه‌ها نشده بود تا به کمک‌شان برود.»

این مرزبان فداکار ادامه داد: «فورا به دریا زدم و ابتدا پسر 6ساله را نجات دادم و در ادامه سراغ پسر 8ساله رفتم و او را هم به ساحل رساندم. با این حال آنها هنوز بی‌حال بودند و هنوز کارم ناتمام بود. به همین دلیل آنها را با خودرو به بیمارستان صاحب‌الزمان(عج) بندرعباس منتقل کردم.»

او درباره تصمیمی که برای نجات کودکان گرفته، گفت: «در آن لحظه‌ها فقط نجات جان آن بچه‌ها برایم مهم بود. هنوز صدای شیون و گریه مادرشان در گوشم است. من برای پاداش، این کار را نکردم؛ فقط اینکه خدا این کار من را ببیند و از من قبول کند برایم کافی است؛ البته فرمانده دریابانی استان از کار من تقدیر کرد. اما باید بگویم اشک شوق آن مادر برایم از هر پاداشی بالاتر است.»

این خبر را به اشتراک بگذارید