• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 14 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 54559
+
-

پایان زورگیری‌های باند غول‌ها

پایان زورگیری‌های باند غول‌ها


2سارق تنومند که سوار بر موتورسیکلت سراغ جوانان و نوجوانان در غرب تهران رفته و با تهدید چاقو موبایل و اموال آنها را سرقت می‌کردند، پس از دستگیری به سرقت از 100نفر اعتراف کردند.

به گزارش همشهری، از مدتی قبل کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران با شکایت‌های مشابهی روبه‌رو شدند که از زورگیری‌های 2سارق تنومند و قوی‌هیکل حکایت داشت. بررسی‌ اظهارات شاکیان نشان می‌داد که سارقان سوار بر موتورسیکلت در مناطق جنت‌آباد، گیشا، شهرک غرب، سعادت‌آباد و دیگر مناطق غربی تهران پرسه می‌زدند و در ساعات پایانی روز با دیدن جوانان و نوجوانانی که گوشی‌های گران‌قیمت در دست داشتند، سراغ آنها می‌رفتند.

سارقان ابتدا به بهانه پرسیدن آدرس به طعمه‌هایشان نزدیک می‌شدند و زمانی که آنها در حال گفتن نشانی بودند با چاقو اقدام به تهدید طعمه‌ها کرده و سپس گوشی و دیگر اموال باارزش آنها ازجمله کیف پول، انگشتر و... را سرقت می‌کردند. مالباخته‌ها نیز با توجه به هیکل و جثه سارقان از ترس، تسلیم آنها شده و دزدان پس از سرقت سوار بر موتور متواری می‌شدند.

با افزایش سرقت‌ها، بررسی‌های تخصصی برای شناسایی و دستگیری دزدان ادامه یافت. کارآگاهان با حضور در محل برخی سرقت‌ها و بررسی فیلم‌های ضبط شده در دوربین‌های مداربسته موفق شدند تصاویری از دزدان به‌دست آورند. در ادامه یکی از سارقان که جوان 20ساله به نام صفر است، شناسایی و معلوم شد در محله دولت‌آباد تردد دارد. تیمی از کارآگاهان با دریافت نیابت قضایی راهی آنجا شدند و با زیرنظر گرفتن محل تردد سارق موفق شدند او را سوار بر یک خودروی سواری شناسایی کنند. سارق جوان اما به محض مشاهده پلیس فرار و تلاش کرد با ویراژ دادن در خیابان و حرکات مارپیچ از دست مأموران بگریزد. اما موفق نشد و با شنیدن صدای شلیک پلیس، پایش را روی ترمز گذاشت و تسلیم شد. متهم پس از دستگیری به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران انتقال یافت و با دیدن شواهد و مدارک به‌دست آمده راهی جز اقرار ندید و به زورگیری‌های سریالی با همدستی جوان 23ساله‌ای به نام صادق اعتراف کرد. به این ترتیب دومین متهم که او نیز جوانی تنومند و قوی‌هیکل بود، به محاصره پلیس درآمد. اما وقتی مأموران را پشت در مخفیگاهش دید، آن را قفل و تلاش کرد از ورود آنها به داخل خانه جلوگیری کند. با این حال مأموران با کمک گرفتن از آتش‌نشانی موفق شدند در را باز کرده و پس از درگیری با سارق جوان، او را دستگیر کنند. صادق به اداره آگاهی منتقل شد و هر چند تلاش می‌کرد خودش را بی‌گناه جلوه دهد، اما وقتی فهمید همدستش به همه‌‌چیز اعتراف کرده، جرم خود را گردن گرفت و مدعی شد که به‌خاطر بیکاری و مشکلات مالی دست به سرقت می‌زده است.

او گفت: از آنجا که غرب تهران خیابان‌های خلوت‌تری دارد و به راحتی می‌شود پس از سرقت با موتورسیکلت فرار کرد، آنجا را برای اجرای نقشه‌هایمان انتخاب کردیم و پس از سرقت، گوشی‌ها را به مالخران می‌فروختیم. ما برای اینکه راحت‌تر سرقت کنیم، طعمه‌هایمان را از بین جوانان و نوجوانانی که جثه کوچک‌تری نسبت به‌خودمان داشتند، انتخاب می‌کردیم و با تهدید آنها با چاقو اموالشان را می‌دزدیدیم.

به گفته سرهنگ محسن معظمی‌گودرزی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران، متهمان تا‌کنون به سرقت از 100نفر اعتراف کرده‌اند و از آنجا که احتمال می‌رود تعداد مالباخته‌ها بیشتر از 100نفر باشند، از شاکیان احتمالی دعوت می‌شود برای شناسایی آنها به پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت مراجعه کنند یا با شماره‌تلفن  21869095-021 تماس بگیرند.

این خبر را به اشتراک بگذارید