• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 14 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 54552
+
-

کیف پر از دلار و یورو در حالی به صاحبش بازگردانده شد که خودش از گم شدن آن خبر نداشت

هدیه مأمور پلیس به گردشگر مجارستانی

داخلی
هدیه مأمور پلیس به گردشگر مجارستانی


گردشگر مجارستانی که همراه با تورگردشگری به روستاهای اطراف پاوه رفته بود خبر نداشت که کیف پر از دلار و یورواش را گم کرده است. او بی‌خبر از آنچه اتفاق افتاده در حال سفر بود که مأمور وظیفه‌شناس پاوه‌ای کیف را پیدا کرد و به او بازگرداند.

به گزارش همشهری، چند روز قبل مأموران کلانتری 14نودشه پاوه در حال گشتزنی در یکی از مناطق گردشگری بودند که یکی از مأموران یک کیف دستی را دید که روی زمین افتاده بود.

کیف ساده بود و به‌نظر نمی‌رسید وسایل چندان مهمی داخلش باشد اما مأمور وظیفه‌شناس کیف را برداشت تا داخل آن را بررسی کند. همین که مأمور پلیس کیف را باز کرد شگفت‌زده شد.

داخل آن پر از دلار و یورو بود اما معلوم نبود متعلق به چه‌کسی است. او بلافاصله در کیف را بست و آن را به کلانتری برد تا ماجرا را به مافوقش اطلاع دهد. دقایقی بعد با حضور رئیس‌کلانتری محتویات کیف صورتجلسه شد. داخل کیف 5هزار و 160دلار و مقداری یورو و چندفلش مموری وجود داشت. وقتی مأموران خوب داخل کیف را جست‌وجو کردند علاوه بر ارزها یک یادداشت کوچک پیدا کردند که روی آن نوشته بود: درایور و کنارش یک شماره موبایل بود.

این یادداشت نشان می‌داد به‌احتمال زیاد کیف متعلق به یک گردشگر خارجی باشد و شماره موبایل هم برای راهنما یا راننده تور است. به این ترتیب مأمور وظیفه‌شناس با این شماره تماس گرفت و زن جوانی در آن سوی خط جواب داد. او گفت راهنمای یک تور گردشگری است که چند گردشگر مجارستانی را از اصفهان برای گردش به پاوه آورده است. وقتی مأمور وظیفه‌شناس ماجرای کیفی را که پیدا کرده برای راهنمای تور تعریف کرد او گفت که به‌احتمال زیاد کیف متعلق به یکی از گردشگران همراه اوست.

راهنمای تور ماجرا را به همان توریست مجارستانی تعریف کرد اما او تا آن لحظه از گم شدن کیفش اطلاع نداشت و وقتی فهمید یک پلیس کیفش را پیدا کرده خیلی خوشحال شد. به این ترتیب مرد مجاری همراه با راهنمای تور به کلانتری رفتند و کیف و ارزهای داخلش را تحویل گرفتند. مرد مجارستانی که از وظیفه‌شناسی پلیس جوان به وجد آمده بود با او عکس سلفی گرفت و به خاطر وظیفه‌شناسی از او تشکر کرد. او گفت از اینکه به شهرستان پاوه سفر کرده خوشحال است و این مهمان‌نوازی و امانتداری را برای هم‌وطنانش تعریف خواهد کرد.

هرکاری که کردم وظیفه‌ام بود
فرزاد اسدی، همان مأمور وظیفه‌شناسی است که کیف گردشگر مجارستانی را پیدا کرد و بدون کوچک‌ترین چشمداشتی به او تحویل داد. او اصرار دارد که این امانتداری وظیفه‌اش بوده و هرکاری که کرده برای خدا انجام داده و حاضر به مصاحبه نبود؛ اما سرانجام به سؤالات همشهری پاسخ گفت.

چند سال است که در نیروی انتظامی خدمت می‌کنید؟
حدود 10سال است که افتخار پوشیدن لباس پلیس را دارم و یکی از خوشبختی‌های من است که پلیس هستم.

درباره ماجرای پیدا کردن کیف صحبت کنید.
من و همکارانم در منطقه گردشگری روستای هجیج شهر نودشه پاوه در حال گشتزنی بودیم که من کیف را دیدم و برداشتم. اولش فکر نمی‌کردم چیز مهمی باشد. یک کیف معمولی بود؛ اما وقتی آن را باز کردم دیدم داخلش پر از دلار است. همان موقع بود که محتویاتش را جلوی چشم مردم و همکارانم صورتجلسه کردم و حدس زدم که متعلق به یک گردشگر خارجی باشد.

متوجه شدید که داخل کیف چقدر پول بود؟
5هزار و 160دلار و مقداری یورو که گمان می‌کنم ارزش آن حدود 100میلیون تومان باشد.

در لحظه اول وقتی چشم‌تان به آن همه دلار افتاد آیا وسوسه نشدید که پول‌ها را برای خودتان بردارید؟
حتی یک لحظه هم وسوسه نشدم و این لطف خدا بود. هر کسی با توجه به روحیات و اعتقاداتی که دارد در بزنگاه‌ها خودش را نشان می‌دهد. این ماجرا هم یک امتحان بزرگ برای من بود که خدا را شکر می‌کنم که از آن سربلند بیرون آمدم.

چطور توانستید صاحب کیف را پیدا کنید؟
داخل آن یک کاغذ بود که رویش نوشته شده بود درایور و یک شماره موبایل کنارش بود. با آن تماس گرفتم و زن جوانی جوابم را داد و گفت راهنمای تور است و در ادامه معلوم شد صاحب کیف یک گردشگر مجارستانی است.

چقدر طول کشید تا کیف را به گردشگر مجارستانی پس دادید؟
حدود یکی، دو ساعت. او همراه راهنمای تور به کلانتری آمد و درحالی‌که خیلی خوشحال بودند کیف را پس گرفت. آنطور که راهنمای تور می‌گفت مرد مجاری از امانتداری ایرانی‌ها خوشحال شده بود و می‌گفت وقتی به کشورش برگردد این خاطره خوب را برای همه تعریف خواهد کرد.

آیا پیش از این هم چنین تجربه‌ای داشتید؟
قبلا هم چند مرتبه وسایل مختلف و کیف پول پیدا کرده بودم اما هیچ کدام اینقدر ارزشمند نبود. پس دادن کیف گردشگر مجارستانی برایم یک افتخار شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :