• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 12 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 54472
+
-

نقشه عجیب کلاهبرداری میلیاردی برای فرار از زندان

نقشه عجیب کلاهبرداری میلیاردی برای فرار از زندان

کلاهبردار میلیاردی که با ترفندی عجیب توانسته بود از دست مأموران بدرقه زندان فرار کند، چند‌ماه پس از فرار در کرج دستگیر شد. این مرد پس از دستگیری، خودش را به بیماری زد و تلاش کرد کیف پر از سکه‌های بهار آزادی و پول نقد را به‌دست همسرش برساند، اما موفق نشد. به گزارش همشهری، سال گذشته مأموران پلیس یکی از شهرهای استان تهران مرد کلاهبرداری را دستگیر کردند که بیش از 600شاکی داشت. این مرد یک مجرم کاملا حرفه‌ای بود که با جعل مدارک هویتی خودش را وکیل یا از افراد با نفوذ در ارگان‌های دولتی جا زده و به بهانه حل مشکلات طعمه‌هایش از آنها کلاهبرداری می‌کرد. درحالی‌که رقم کلاهبرداری‌های این مرد به بیش از 7میلیارد تومان رسیده بود، کارآگاهان موفق شدند با سرنخ‌های به‌دست آمده از مالباخته‌ها، متهم را شناسایی و او را دستگیر کنند. به این ترتیب وی با قرار قانونی به زندان افتاد و پرونده‌اش در مراجع قضایی رسیدگی و او به تحمل 7سال زندان محکوم شد.

نقشه فرار 
مدتی از زندانی شدن مرد کلاهبردار می‌گذشت تا اینکه او نقشه فرار کشید. این مرد در زندان خودش را به بیماری زد و مدعی شد که در شرف مرگ است و خواست همسرش را ببیند تا وصیت کند. همسرش که از قبل در جریان این نقشه بود، راهی زندان شد و مأموران بدرقه، مرد زندانی را سوار ماشین کردند تا به درمانگاه ببرند. در بین راه، همسر وی چند پاکت آبمیوه به مأموران بدرقه تعارف کرد که آنها با خوردن آبمیوه بی‌هوش شدند و زن جوان توانست با این شگرد شوهرش را فراری دهد.

دستگیری دوباره 
مرد کلاهبردار پس از فرار از زندان، فعالیت مجرمانه‌اش را از سر گرفت. این در حالی بود که تحقیقات پلیس برای دستگیری دوباره وی ادامه داشت. در ادامه معلوم شد که وی به استان البرز گریخته و کارآگاهان پلیس آگاهی این استان برای دستگیری او دست به‌کار شدند. آنها در جریان تحقیقات تخصصی، محل تردد زندانی فراری را در مهرشهر کرج شناسایی کردند و زمانی که وی سوار بر خودروی سمند در این منطقه مشاهده شد، عملیات دستگیری او کلید خورد. متهم اما با دیدن پلیس اقدام به فرار کرد. اما پس از چند دقیقه تعقیب و گریز، مأموران با شلیک گلوله خودروی او را متوقف و وی را دستگیر کردند. این مرد پس از انتقال به اداره آگاهی، نقشه قبلی‌اش را به اجرا گذاشت و خودش را به بیماری زد و خواست همسرش را ببیند. او می‌گفت که در حال مرگ است و می‌خواهد به همسرش وصیت کند. اما کارآگاهان با نقشه او آشنایی داشتند و می‌دانستند که کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه است. به همین دلیل به بررسی‌ها و تحقیقات خود ادامه دادند و در نهایت معلوم شد که مرد کلاهبردار هنگام فرار از دست پلیس یک کیف پر از سکه‌های طلا و پول نقد را از ماشین به بیرون پرت کرده و قصد داشته با این نقشه، همسرش را به اداره آگاهی کشانده و نشانی محل رها کردن کیف را به او بگوید.  به گفته متهم داخل کیف علاوه بر مهر و اسناد جعلی، 57سکه بهارآزادی و 28میلیون تومان پول نقد بوده که او قصد داشت با این ترفند کیف را به‌دست همسرش برساند. به گفته سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز، با دستگیری متهم برای او قرار قانونی صادر شده و تحقیقات تکمیلی از وی ادامه دارد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید