• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
چهار شنبه 11 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 54329
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/VxmB
+
-

پیروز حناچی به مناسبت «روز خلیج‌فارس» از موزه نقشه تهران بازدید کرد

رکابزنی شهردار با کارگران شهرداری

گزارش
رکابزنی شهردار با کارگران شهرداری


محمد سرابی/ خبر‌نگار
یک روز مانده به روز کارگر، کارگران شهرداری، پیروز حناچی را در دوچرخه‌سواری سه‌شنبه‌های بدون خودرو همراهی کردند. شهردار، روز گذشته نیز مانند سه‌شنبه‌های قبل، از میدان توحید تا خیابان بهشت را رکاب زد.

حناچی از ابتدای تصدی پست شهرداری تهران هر سه‌شنبه با دوچرخه، مترو، اتوبوس و تاکسی به سر کار رفته و در مناسبت‌ها و برنامه‌های مختلف از مقامات و سایر اقشار درخواست کرده که به کمپین سه‌شنبه‌های بدون خودرو بپیوندند.

به گفته شهردار تهران بهترین و راحت‌ترین راه مقابله با آلودگی هوا و ترافیک در تهران ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری و استفاده از وسایل نقلیه عمومی است. تاکنون اقشار مختلفی از مردم مانند خبرنگاران، کارگران، دانش‌آموزان و... به کمپین سه‌شنبه‌های بدون خودرو پیوسته‌اند و مدیریت شهری نیز در این ماه‌ها مسیرهای اختصاصی برای دوچرخه‌سواران ساخته است. ارائه خدماتی مانند دوچرخه‌های اشتراکی نیز در این مدت به‌صورت جدی‌تر پیگیری می‌شود؛ اگرچه در هفته اخیر بحث‌هایی درباره پیش‌پرداخت لازم برای استفاده از سرویس دوچرخه‌های عمومی مطرح شده است.

دوچرخه‌سواری شهردار تهران اگرچه در نخستین روزهای کارش در شهرداری، موضوع بسیاری از مباحث حاشیه‌ای شده‌بود، اما با تداوم استفاده از دوچرخه، این روزها فرهنگی تازه در شهر رخ داده‌است. این نهضت در بسیاری از شهرهای کشور نیز در حال اجراست و بسیاری از مدیران شهری شهرهای بزرگ نیز با استفاده از دوچرخه، طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو را ادامه می‌دهند.

موزه‌های مردمی
برنامه دیگر روز سه‌شنبه شهردار،  بازدید از موزه نقشه تهران به‌مناسبت «روز خلیج‌فارس» بود. حناچی در حاشیه این بازدید ‌توسعه موزه‌ها را در پایتخت یکی از سیاست‌های مدیریت شهری اعلام کرد و گفت که از راه‌اندازی موزه‌هایی که توسط مردم اداره شوند حمایت خواهد کرد.

او ضمن تبریک «روز خلیج‌فارس» افزود: در این موزه نقشه‌های قدیمی تهران به نمایش گذاشته شده است؛ البته نقشه‌های بسیاری که برخی از آنها در خارج از کشور تهیه شده‌اند نیز به مناسبت روز خلیج‌فارس در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند. تمام این نقشه‌ها نشان می‌دهد که این آبراه همواره نامش «خلیج‌فارس» بوده است.

او بر سیاست شهرداری تهران برای گسترش موزه‌ها در پایتخت تأکید کرد و افزود: توسعه موزه‌ها حتی به شکل خصوصی یکی از سیاست‌های مدیریت شهری است و تلاش می‌کنیم موزه‌های مختلف در زمینه‌های متعدد راه‌اندازی شوند. همچنین، سعی می‌کنیم موزه‌هایی را که قابلیت اداره مردمی دارند مورد حمایت قرار دهیم. در دسترس بودن موزه‌ها از دیگر نکات دارای اهمیت است و به همین دلیل در نوروز امسال تمام موزه‌ها با هماهنگی شهرداران مناطق برای عموم مردم در دسترس بودند.

حناچی گفت: موزه‌ها ارزش‌های بی‌بدیل شهرها هستند و به‌خاطر این اماکن است که گردشگران یک شهر را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند؛ مثلا لندن 200موزه دارد که وجود این فضاها، هم به اقتصاد شهر و هم به ارزش‌های آن شهر کمک می‌کند. تلاش ما هم این است که موزه‌های متعدد در تهران راه‌اندازی شود.


شهردارتهران:توسعه موزه‌ها حتی به شکل خصوصی یکی از سیاست‌های مدیریت شهری است و تلاش می‌کنیم موزه‌های مختلف در زمینه‌های متعدد راه‌اندازی شوند

این خبر را به اشتراک بگذارید