• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
چهار شنبه 11 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 54325
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/On7B
+
-

کمک‌‌های پزشکی به خوزستان و لرستان ادامه دارد


«بیش از 500میلیون ریال کمک‌های دارویی و بهداشتی به دشت آزادگان ارسال شد»؛ این خبر را مدیرعامل شهرسالم اعلام کرد و گفت: «به‌مدت دو هفته 3تیم پزشکی متشکل از یک پزشک عمومی، یک ماما و یک پرستار به مناطق سیل زده استان خوزستان اعزام شد که رضایت مردم و شبکه بهداشت و درمان استان را به همراه داشت.»

به گزارش همشهری، حمید چوبینه با بیان اینکه خدمات‌رسانی در استان لرستان با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی این استان ادامه دارد، افزود: «با همراهی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان، 360میلیون ریال دارو تهیه و به شهرستان‌های پلدختر و معمولان ارسال شده است.» به گفته او دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان به‌مدت یک‌ماه درخواست تیم پزشکی داده است و بر این اساس تیم همراه با 50قلم دارو در این هفته به منطقه اعزام می‌شود و خدمات‌دهی تا زمانی که نیاز باشد ادامه خواهد داشت.

چوبینه از برنامه‌ریزی و نیازسنجی برای ارسال کمک‌های دارویی خبر داد و گفت: «در مناطق سیل‌زده لرستان و خوزستان، برای آنکه ارائه خدمات، برای مردم مفید باشد، دانشگاه علوم پزشکی هر دو استان، برای اقلام و نیازهای پزشکی مورد نیاز، درخواست‌ها را اعلام کرده‌اند.»

براساس این گزارش، شرکت شهرسالم شهرداری تهران تا پایان فروردین، 4تیم پزشکی به مناطق سیل‌زده خوزستان اعزام کرده بود و در اردیبهشت‌ماه نیز تاکنون علاوه بر اعزام پزشکان و امدادگران جدید نیز، اقلام دارویی ارسال کرده است. اینطور که مدیرعامل این شرکت گفته در نخستین گام، با تصویب هیأت مدیره شرکت شهر سالم ۲میلیارد ریال از محل درآمدهای شرکت برای کمک به سیل‌زدگان اختصاص داده شد که با بخشی از این مبلغ، دارو و لوازم بهداشتی تهیه شده است. چوبینه در مورد تیم‌های پزشکی نیز عنوان کرد که هر تیم دست‌کم متشکل از یک پزشک، یک ماما و یک پرستار است. او افزود: «این تیم‌ها تا زمانی که به حضور آنها نیاز باشد، در استان خوزستان مستقر هستند و اگر نیاز باشد حضور آنها تمدید یا تیم‌های دیگری جایگزین آنها می‌شوند. همچنین، با همکاری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان چند دستگاه کامیون حامل دارو و لوازم بهداشتی شامل پوشک بچه، بسته‌های بهداشتی مخصوص خانم‌ها، دستمال و... به استان لرستان ارسال شده است.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید